Ta wersja zawiera zmiany wprowadzane do systemu przed wdrożeniem produkcyjnym, tj. zanim stał się oficjalnym systemem ewidencjonowania członków w ZHP.
Wersja 1.3.9
Wersja 1.3.9.14
Zmiany wprowadzono w dniu .
Naprawione błędy:
Dodano symbole graficzne dla stopni, sprawności, deklaracji, znaków służb, odznak, odznaczeń, kursów i uprawnień
Zmieniono domyślne kolory emblematów jednostek
Poprawiono nazewnictwo i kategorie osiągnięć, kwalifikacji i funkcji oraz ról
Data ostatniego logowania wyświetla się poprawnie również dla użytkowników korzystających z logowania kontem Microsoft
W module składek po zmianie kwartału nadal wyświetla się pełna nazwa jednostki
Teraz dokument w formularzu rejestracji ustawia się domyślnie na ten wybrany przez administratora
Naprawiono błąd polegający na niegenerowaniu się daty urodzenia z numeru PESEL w formularzu rejestracyjnym
Poprawiono sposób wyświetlania się list rozwijanych w wyszukiwarkach użytkowników i członków
Usunięto dodatkowy znak pojawiający się w module raportów
Dodano nowe uprawnienia związane z widocznością modułu raportów
Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem się w menu operacji grupowych operacji do których użytkownik nie miał uprawnień
Naprawiono drobne błędy związane z kolorystyką systemu
Naprawiono drobne błędy związane z eksportem RODO
Naprawiono pomniejsze błędy tłumaczeń
Wersja 1.3.9.13
Zmiany wprowadzono w dniu .
Naprawione błędy:
Naprawiono błędy związane z niepoprawnym występowanie niebieskiego koloru w 6 miejscach.
Naprawiono błąd związany z przesuwaniem się listy rozkazów w formularzu usuwania jednostki.
Poprawiono kilkanaście błędów tłumaczeń.
Naprawiono błąd związany z uprawnieniem do przywracania członków - teraz nie trzeba mieć uprawnienia do usuwania, żeby móc przywracać.
Dodano oznaczenia wymaganych zgód w wyrażonych zgodach RODO.
Naprawiono błąd związany z niezapisywaniem się danych w przypadku wybrania innego identyfikatora osoby (PESEL/paszport) w formularzu rejestracyjnym niż ten podany przez osobę tworzącą rekord w systemie.
Zmodyfikowano sposób logowania się kontem Office365:
użytkownicy którzy podadzą adres z domeny Office365 nie muszą wprowadzać hasła ani nazwy użytkownika w formularzu rejestracyjnym,
użytkownicy korzystający z logowania Office365 nie będą mogli się zalogować za pomocą nazwy użytkownika i hasła,
resetowanie hasła jest wyłączone dla użytkowników Office365,
blokowanie kont, rejestracja i aktywacja działają teraz prawidłowo dla użytkowników Office365,
uprawnienia w systemie mogą być teraz przypisane tylko osobom logującym się z odpowiednich domen,
lista domen jest zarządzana przez administratora systemu,
użytkownik posiadający uprawnienia w systemie nie może zmienić swojego adresu na domenę znajdującą się poza listą dozwolonych domen.
Naprawiono błąd związany z migracją deklaracji harcerskich.
Dodano informację o numerze domu i lokalu do modułu raportów.
Wyszukiwanie użytkowników w module ról działa znacznie szybciej.
Administratorzy systemu mogą edytować daty ważności encji słownikowych, także po dodaniu odpowiedniego rekordu.
Sortowanie w module raportów uwzględnia polskie znaki.
Puste pola z niektórych list rozwijanych zostały usunięte.
Kombinacja filtrów JEDNOSTKA i FUNKCJA w module raportów zwraca prawidłowe wyniki.
Naprawiono błąd związany z występowaniem edytowalnego pola w formularzu wyświetlania odznaczenia.
Pole filtru w raportach jednostek wykorzystuje teraz pełną przestrzeń, a wyniki nie przesłaniają pola.
Wersja 1.3.9.12
Zmiany wprowadzono w dniu .
Zmiany:
Zmieniono kolor systemu na zielony, zgodny z katalogiem identyfikacji wizualnej
Dodano nowe powiadomienie, które jest wysyłane do wszystkich administratorów, którzy mają uprawnienia do danego członka, jeśli członek nie zarejestrował się w terminie (wygasł mu link do rejestracji)
Naprawione błędy:
Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem osób, do których nie mamy uprawnień
Naprawiono błąd związany z duplikatami w historii członkostwa
Dane rodzica są teraz edytowalne (a dane kontaktowe edytowalne i widoczne) do ukończenia 18 lat, nie tak jak było wcześniej 16
Lista rozwijana z rozkazami teraz wyświetla się prawidłowo
Dodano sortowanie wg typów i nazw jednostek w module statystyk
Walidacja dat w module stopni, kursów i nagród działa prawidłowo
Pole 'opłacenie składek' jest teraz niewidoczne
Zwiększono szybkość ładowania wybranych zakładek i wykonywania wybranych operacji
Poprawiono liczne błędne i brakujące tłumaczenia
Dodano możliwość definiowania zakładek widocznych dla użytkownika bez uprawnień
Wartości w module statystyk są teraz liczone tylko dla osób z przydziałem służbowym do jednostki
Liczby osób w jednostce są domyślnie ukryte
Pole 'powód' jest widoczne w historii członkostwa w ZHP
Możliwość edycji numeru PESEL osobom nieprzypisanym do żadnej jednostki została wyłączona
Przyrzeczenie harcerskie widnieje teraz tylko raz na liście osiągnięć i w raportach
Poprawiono kolejność i tłumaczenia etykiet w eksporcie danych do xlsx z zakładki RODO
Włączono możliwość usuwania i edycji przydziałów i przynależności z poziomu karty członka
Poprawiono błędy związane z integracją z Office365
Poprawiono błędy związane z niewyświetlaniem się opcji do usuwania/przywracania członków
W module RODO wyświetlana jest zarówno data wyrażenia jak i wycofania zgody, jeśli członek wycofał zgodę
Opcje związane z magazynami i wolontariatem zostały ukryte
Poprawiono ustawienia związane z sortowaniem w module kursów
Wyłączono możliwość przenoszenia i dodawania jednostek i osób do nieaktywnych (archiwalnych) jednostek
Znane błędy i zmiany do wprowadzanie w kolejnej aktualizacji:
W wybranych miejscach mogą pojawiać się błędy związane ze zmianą koloru - nadal występuje kolor niebieski zamiast zielonego
W zestawieniach ilościowych liczba mężczyzn i kobiet może być nieprawidłowa
Edycja przydziału/przynależności nie umożliwia zmiany danych dot. rozkazu
Nadal pracujemy nad zwiększeniem wydajności systemu
Osoby posiadające konto Office365, które podadzą jako swój systemowy mail, adres w domenie przypisanej do Office365 będą miały wyłączoną możliwość logowania za pomocą nazwy użytkownika hasła
Administratorzy będą musieli podać jako mail systemowy, adres w domenie przypisanej do Office365, aby uzyskać uprawnienia w systemie
Naprawiono pomniejsze błędy w module przydziału i przynależności
Teraz domyślnie wyświetlają się tylko aktywni członkowie w liście wszystkich członków
Teraz przycisk eksportu danych członka zawiera wszystkie dane
Poprawiono generowanie danych z poszczególnych kolumn w module raportów
Poprawiono autouzupełnianie pól w formularzu rejestracyjnym
Błąd 504 już nie powinien się pojawiać przy wyświetlaniu 1000 członków jednocześnie
Zwiększono szybkość wyświetlania listy członków
Email systemowy użytkownika może teraz być edytowany także przez administratora
Operacja przyznania stopnia jest możliwa także z poziomu listy członków (jednocześnie dla wielu osób)
Uprawnienia systemowe maja teraz wyższy priorytet niż uprawnienia podstawowego użytkownika - administratorzy mogą edytować swoje dane
Poprawiono dodawanie kwalifikacji na mniejszych ekranach
Poprawiono wyświetlanie liczby członków jednostki na przeglądarkach mobilnych
Dodano komunikat po pozytywnym dodaniu jednostki
Poprawiono formatowanie tekstu w zgodach RODO
Pole Bohater nie umożliwia teraz wprowadzenia kilku linii tekstu
Zwalnianie z funkcji nie jest już możliwe dla historycznych/nieaktywnych funkcji
Znane błędy:
Nie działa logowanie z wykorzystaniem konta Microsoft 365
Nie przetłumaczono nowododanych modułów
Nie zmieniono jeszcze nazwy systemu
Ciągle pracujemy nad wydajnością systemu
Trwają prace nad przetłumaczeniem komunikatów wysyłanych w mailach
Wersja 1.3.9.10
Zmiany wprowadzono w dniu .
Zmiany:
Dodano dane rodzica (nowa zakładka):
imię, nazwisko, dokument;
telefon i email;
dane kontaktowe są usuwane w chwili osiągnięcia przez członka 16 lat, pozostałe dane zostają w systemie.
Dodano nowy moduł - statystyki. Jest to odpowiednik zestawień ilościowych pozwalający generowanie danych dla dowolnej jednostki i daty.
Dodano możliwość logowania z wykorzystaniem Office365. Logowanie działa, jeżeli mail w systemie jest taki sam jak mail w Office365.
Przemigrowano dane nt. uprawnień (harcerskich i państwowych).
Dodano możliwość filtrowania listy wszystkich członków (członkowie aktywni/nieaktywni).
Dodano możliwość utworzenia rozkazu bezpośrednio w chwili jego wyboru z listy, jeżeli nie ma go na liście (niebieski '+' obok listy).
Zmieniono możliwości edycji podstawowych danych przez członka - teraz może edytować tylko dane kontaktowe, zdjęcie i ustawienia (istnieje możliwość zmiany tych opcji przez administratora)
Przemigrowano zgody z systemu eDeklaracja ZHP
Dodano nowe kolumny w module raportów: PESEL, ID członka, Data wstąpienia do ZHP, Data odejścia z ZHP
Dodano nowe filtry w module raportów: stopnie, data wstąpienia, data odejścia
Naprawione błędy:
Dodano brakujące pola do formularza rejestracyjnego:
PESEL
nr ulicy i mieszkania
dane rodzica
Widoczność pól i zgód w formularzu rejestracyjnym jest uzależniona od wieku członka i statusu NS jednostki
Dodano nazwę jednostki w formularzu rejestracyjnym
Dodano recaptchę w formularzu rejestracyjnym
Usunięto listę wyboru grupy wiekowej w formularzu dodawania stopnia
Listy dostępnych osiągnięć i grup wiekowych są powiązane - teraz nie da się wybrać takiej kombinacji tych dwóch pól żeby w liście dostępnych osiągnięć nie było przynajmniej jednego do wyboru.
Domyślnie wybierany jest zawsze pierwszy element listy (dot. osiągnięć i stopni)
Poprawiono pomniejsze błędy związane z usuwaniem jednostek
Poprawiono błędy związane z edycją wzorów zgód w panelu administracyjnym.
Poprawiono błąd polegający na tym, że osoba z uprawnieniami tylko do odczytu mogła zapraszać użytkowników do systemu.
Poprawiono wybrane błędy tłumaczeń.
Poprawiono błąd polegający na tym, że po przeniesieniu członka do nowej jednostki, data odejścia i data dołączenia były takie same, zatem przez jeden dzień członek był w dwóch jednostkach na raz.
Poprawiono błąd polegający na tym, że w szczególnych przypadkach istniała możliwość dodania osoby o PESELu, który już istnieje w systemie.
Dodano wskazówkę w polu bohater, w panelu jednostki: Podaj nazwę bohatera w dopełniaczu
Usunięto wyszukiwanie po nazwie jednostki w liście wszystkich członków.
Poprawiono błąd związany z polem rozkazu w masowej operacji zaliczania służby instruktorskiej.
Poprawiono błąd związany z etykietą pola Paszport.
Poprawiono operacje z poziomu listy członków związane z przydziałem i przynależnością:
Przenoszenie działa tylko dla przydziałów a nie przynależności.
Dodawanie działa tylko dla przynależności a nie przydziałów.
Usuwanie osoby z przynależnością powoduje otwarcie innego formularza niż usuwania osoby z przydziałem (równoznaczne z usunięciem z ZHP).
Operacje grupowe usuwania są możliwe tylko jeśli zaznaczymy same osoby z przynależnością lub same osoby z przydziałem do naszej jednostki.
Lista zgód teraz odświeża się automatycznie po edycji pola NS w profilu członka (dodaje się nowa zgoda).
Dodano oddzielne uprawnienie do edycji zgód, tak aby uniknąć sytuacji kiedy administrator jednostki wyraził zgodę w profilu członka zamiast rodzica.
Poprawiono błąd związany ze statusami członków.
Poprawiono błąd związany z nieprawidłowym wyświetlaniem się formularza rozwiązania jednostki na mniejszych ekranach.
Znane błędy i zmiany, na które czekamy:
Poprawki tłumaczeń nowododanych funkcjonalności
Moduł składek
Poprawa ładowania danych w module raportowania
Usprawnienia wydajnościowe dla statystyk
Usprawnienia wydajnościowe dla list członków
Drobne poprawki związane z wyświetlaniem na mniejszych ekranach i w wersji mobilnej
Poprawki związane z autouzupełnianiem i formatowaniem tekstu w formularzu rejestracyjnym
Możliwość filtrowania wg płci w module raportów
Poprawka pliku z eksportem danych pojedynczego członka (uzupełnienie o brakujące pola)
Możliwość edycji przydziału i przynależności również bezpośrednio z karty członka.
Inne pomniejsze usprawnienia.
Wersja 1.3.9.9
Zmiany wprowadzono w dniu .
Zmiany:
Dodano rozróżnienie międzyprzynależnością a przydziałem. Każdy członek musi mieć jeden i tylko jeden przydział oraz może mieć dowolną liczbę przynależności. Zmiany mają miejsce w operacjach przenoszenia członków, dodawania członków do innych jednostek, usuwania przynależności i przydziałów, usuwania członków.
Przydział oznaczony jest ikoną niebieskiego domu na liście członków w karcie jednostki oraz w zakładce członkostwo w karcie danego członka.
W liście członków jednostki widoczne są tylko osoby, które mają przydział lub przynależność do jednostki (bez członków jednostek podległych).
Dodano możliwość przywracania członków ZHP z archiwum.
Obsługa zgód związanych z RODO:
Administrator może zdefiniować dowolną liczbę zgód i określić, które są wymagane, które są 16+, 16-, które dotyczą NS
Użytkownik wyraża zgody w chwili rejestracji do systemu
Użytkownik zarządza swoimi zgodami na zakładce RODO (może zobaczyć jakie zgody zaakceptował, jakie nie, jakie nowe zgody może zaakceptować, użytkownik może wycofać zgody).
Po wycofaniu zgody administrator/operator jednostki dostanie maila, że dana osoba wycofała zgodę.
Po ukończeniu 16 lat użytkownik dostanie maila, że jego rodzic wyraził dane zgody i użytkownik ma prawo się z nimi zapoznać i ewentualnie wycofać.
Zgody są wycofywane z ustaniem członkostwa.
Naprawione błędy:
Poprawiono kodowanie rozkazów (część danych zawierających polskie litery nie była poprawnie wyświetlana).
Poprawiono migrację rozkazów (część operacji np. przyznanie stopni miało wcześniej przypisane błędnie rozkazy).
Poprawiono kilka ustawień związanych z wyświetlaniem systemu w wersji mobilnej.
Poprawiono wyświetlanie nazwy jednostki (teraz wyświetla się pełna nazwa) w niektórych miejscach w systemie:
moduł raportów
eksport danych do pliku xls (zakładka RODO)
lista ról użytkownika
pole wyszukiwania rozkazu
pole wyszukiwania członka
pole wyszukiwania użytkownika
nazwa jednostki na stronie członka (pod jego imieniem i nazwiskiem)
Poprawiono kilkadziesiąt błędnych tłumaczeń.
Poprawiono drobne błędy związane z mechanizmem działania pól do wyszukiwania wartości (tzw. lookup fields).
Poprawiono kolejność wyświetlania historii członkostwa w zakładce członkostwo (karta członka).
Poprawiono kolejność sortowania alfabetycznego - teraz literaŁjest po literzeLa nie na końcu listy.
Naprawiono wyświetlanie się zdjęcia w tle na przeglądarkach mobilnych.
Poprawiono sortowanie jednostek - teraz wyświetlane są w kolejności alfabetycznej.
Zmieniono przekierowanie po kliknięciu w logo systemu na profil zalogowanego użytkownika.
Zmieniono przekierowanie po zalogowaniu na profil zalogowanego użytkownika.
Naprawiono błąd związany z migracją rodzajów (podtypów) drużyn i gromad.
Naprawiono błąd polegający na braku możliwości wylogowania się przy ustawieniu jednostki jako "Próbna" i "NS".
Pole adres WWW w oknie dodawania rozkazu nie jest już wymagane.
Pole rozkaz w oknie dodawania służby instruktorskiej jest wymagane.
Poprawiono pomniejsze błędy w panelu administracyjnym.
Zmieniono opis pola paszport.
Zmieniono uprawnienia - teraz to samo uprawnienie pozwala na edycję PESELu i paszportu.
Znane błędy:
Zakładka statystyki powoduje zwiększony czas ładowanie karty jednostki. Błąd zostanie naprawiony w wersji produkcyjnej systemu.
Moduł raportów przy próbie eksportu bardzo dużej liczby danych powodował problem z łącznością z bazą danych i uniemożliwiał korzystanie z systemu. Tymczasowo ograniczono liczbę możliwych rekordów do eksportu do 1000. Moduł raportów zostanie PRZEBUDOWANY z uwzględnieniem innych uwag po wdrożeniu pierwszej wersji systemu tak aby zapewnić płynniejsze i bardziej intuicyjne działanie.
Treści maili i powiadomień nie zostały jeszcze w pełni poprawnie przetłumaczone.