You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

Moduł składek

  1. Dlaczego można dodać informację tylko o danym kwartale składkowym? Dlaczego nie ma dodanej kwoty składki którą mam u siebie w hufcu?
    Obecnie nie dodaliśmy do systemu wszystkich kwartałów oraz wysokości składek. Z dniem 1 czerwca będą dodane wszystkie możliwości.

  2. Czy mogę zaznaczyć opłacenie składek za więcej niż kwartał np. za cały rok?
    Obecnie możliwe jest opłacenie składki tylko za 1 kwartał. Aby opłacić za cały rok należy daną operację powtórzyć. Pracujemy nad możliwością zaznaczania kilku kwartałów - ta funkcja zostanie dodana w 2 etapie projektu.

  3. Czy zaznaczanie składek w systemie będzie obowiązkowe?
    Szefowie jednostek organizacyjnych mają obowiązek ewidencjonowania składek członkowskich. Do tej pory było to prowadzone np. za pomocą dedykowanych list, komendanci hufców wydawali specjalne zaświadczenia o opłaceniu składek itp. Zachęcamy wszystkich aby prowadzili tę ewidencję w systemie Tipi z trzech powodów:
    1. po pierwsze ze względu na przepisy związane z ochroną danych osobowych powinniśmy unikać prowadzenia kilkunastu różnych rejestrów zawierających dane tych samych osób,
    2. po drugie wprowadzenie danych do systemu umożliwi weryfikację płatności składek np. w sytuacji zgłaszania się na ogólnopolski zlot - w przyszłości planujemy połączyć system Tipi z innym aplikacjami (np. do zgłoszeń) i niezaznaczenie składki będzie powodowało znaczne utrudnienia w procesach rejestracji, otwieraniu prób na stopnie instruktorskie itp,
    3. po trzecie nieuzupełnianie składek zaburzy działanie modułu raportów i statystyk.

  4. Czy dla naszej chorągwi/hufca można wyłączyć moduł składek?
    Wyłączenie modułu jest możliwe, ale tylko na zasadzie przyznania innych uprawnień administratorom. Tzn. nie będą oni widzieli modułu, ale nadal przy każdym członku jednostki będzie się wyświetlała informacja o braku opłaconych składek. Wyłączenie nie jest zalecane ze względów opisanych w pytaniu powyżej (pytanie 3).

  5. Zaprezentowany model modułu zakłada, że drużynowy wypełnia listę, a następnie musi ją zatwierdzić skarbnik hufca. Co jeśli u nas proces przebiega inaczej?
    W takich sytuacjach możemy przygotować alternatywną rolę dla administratora PJO - np. rozszerzoną o zatwierdzanie składek samodzielnie lub inną w zależności od potrzeb hufca. Zalecamy jednak korzystanie z modułu zgodnie z modelowym przykładem i ograniczenie obiegu dokumentów i list związanych ze składkami poza systemem Tipi.

  6. Czy planujecie jakieś zmiany w module w przyszłości?
    Tak. Na tę chwilę planujemy dodanie 2 nowych funkcji:
    1. możliwość zaznaczania składek za kilka kwartałów jednocześnie
    2. powiadomienia wysyłane do członków z przypomnieniem o konieczności opłacenia składek
  • No labels