Zespół administratorów centralnych i chorągwianych udostępnia wszystkim użytkownikom system do zgłaszania błędów, próśb, uwag i pomysłów związanych z systemem Tipi. System jest częścią helpdesku ZHP - platformy do obsługi wszystkich narzędzi informatycznych w ZHP.
Tymczasowy adres
Uwaga! Obecnie helpdesk jest dostępny pod tymczasowym adresem https://superhelpdesk.zhp.pl. Helpdesk umożliwia obsługę użytkowników systemu Tipi, a w przyszłości obejmie inne narzędzia w ZHP.
Logowanie
Po wejściu na stronę https://superhelpdesk.zhp.pl naley kliknąć przycisk zaloguj w prawym górnym rogu ekranu. Zalogować do helpdesku może się każdy posiadać konta ZHP (Office365). Bez logowania dostępny będzie tylko formularz do zakładania konto Office365.
Strona główna
Po zalogowaniu zobaczymy wyszukiwarkę, która umożliwia znalezienie rozwiązania naszego problemu lub formularza, który umożliwi zgłoszenie problemu do administratora. Poniżej znajdują się odnośniki do dedykowanych portali wsparcia (osobnych dla różnych narzędzi wykorzystywanych w ZHP).
W drugiej części strony znajdziemy sekcję Ostatnio przeglądane, gdzie system będzie podpowiadał nam listę formularzy, z których niedawno korzystaliśmy. Poniżej znajduje się lista wszystkich naszych zgłoszeń z informacją o ich statusie.
Portal systemu Tipi
Po przejściu do dedykowanego portalu znajdziemy wyszukiwarkę (analogicznie jak na stronie głównej) oraz:
- listę dostępnych formularzy podzieloną na 2 kategorię wraz z opisem każdego z nich
- link do instrukcji systemu (znajdują się w niej cenne informacje, które mogą pomóc rozwiązać problem bez konieczności jego zgłaszania)
- informację o wszystkich wydanych wersjach systemu wraz ze znanymi błędami i zapowiedziami nowych funkcji
Zgłaszanie błędu i monitorowanie jego statusu
Aby zgłosić błąd należy skorzystać z formularza dostępnego na stronie. Można to zrobić klikając na niego (sekcja oznaczona numerem 1 na powyższym zrzucie ekranu) lub wyszukując po nazwie za pomocą wyszukiwarki.
Wskazówka
Wyszukiwarka przegląda nie tylko dostępne formularze (po prawej stronie) ale również artykuły z instrukcji (po lewej stronie).
Każdy formularz zawiera pola wymagane i opcjonalne (te drugie mają informację w nawiasie). Część formularzy zawiera również wskazówkę znajdującą się u góry formularza. Aby zgłosić błąd należy uzupełnić pola i nacisnąć przycisk Utwórz.
Wskazówka
Przed zgłoszeniem błędu zawsze upewnij się czy jego rozwiązanie nie jest opisane w instrukcji oraz czy na pewno korzystasz z odpowiedniego formularza.
System będzie podpowiadał pomocne artykuły z instrukcji podczas opisywanie błędu, być może one zapewnią Ci odpowiednią pomoc.
Po zgłoszeniu błędu zostaniesz przekierowana(y) na stronę Twojego zgłoszenia. Na stronie znajdują się:
- Nazwa zgłoszenia
- Pole do dodawania dodatkowych komentarzy i plików przez osobę zgłaszającą
- Sekcja aktywność zawierająca wszystkie Twoje komentarze oraz odpowiedzi osoby obsługującej zgłoszenie
- Sekcja szczegóły zawierająca informacje, które podałaś(eś) podczas wypełniania zgłoszenia
- Informacja o obecnym stanie zgłoszenia
- Przyciski umożliwiające:
- wyłączenie powiadomień (domyślnie jesteś informowana(y) o każdej zmianie związanej z Twoim zgłoszeniem
- udostępnienie zgłoszenia innej osobie z ZHP - aby ona również widziała To co ty i dostawała powiadomienia
- zamknięcie zgłoszenia - jeżeli np. samemu udało Ci się rozwiązać problem i już nie potrzebujesz pomocy administratora
- eksportu zgłoszenia - zapisania wszystkich danych dotyczących zgłoszenia na Twoim komputerze
- Sekcja udostępnione dla informująca kto oprócz administratora może zobaczyć Twoje zgłoszenie
Aby dostać się do swoich zgłoszeń w dowolnym momencie, może kliknąć na ikonę w prawym górnym rogu, przy której wyświetla się liczba Twoich zgłoszeń i wybrać opcję Moje zgłoszenia.
Lista zgłoszeń umożliwia ich filtrowanie za pomocą 3 kryteriów oraz wyszukiwanie, a także eksport wszystkich zgłoszeń.