Wersja 1.6.3.1

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

Dodano możliwość wyświetlania operacji powiązanych z rozkazem.

Po kliknięciu na daną operację zostajemy przekierowani do profilu jednostki lub członka, którego dotyczy.

System obecnie sprawdza poprawność numeru rozkazu oraz adres URL.


Dodaliśmy możliwość wprowadzania danych harcerskich - stopni, osiągnieć, kursów i szkoleń, odznaczeń, służby instruktorskiej bezpośrednio przez członków ZHP, którzy nie mają żadnych uprawnień w systemie. Formularz dodawania wygląda tak samo jak w przypadku dodawania przez drużynowego / administratora.

Dodatkowo w polu jednostka należy wskazać, którego administratora chcemy powiadomić o wniosku.





Po wprowadzeniu danych administrator dostaje powiadomienie mailowe oraz może zatwierdzić / edytować / odrzucić wniosek. O tym fakcie powiadamiana jest mailowo osoba wnioskująca.

W zakładce "Role użytkowników" dodaliśmy wyświetlanie wszystkich ról - z bieżącej oraz podległych jednostek. Zostały także dodane 4 filtry: dane jednostki, typ jednostki, role użytkownika, nazwa jednostki. Które umożliwiają bardzo dokładne znalezienie tych ról, osób, jednostek na których nam zależy.


Ponadto wprowadzono przypisywanie ról w jednostkach podległych bezpośrednio z poziomu tej zakładki, a nie tylko w jednostce bieżącej. W polu "Nazwa jednostki" można wybrać jednostkę, w której chcemy przypisać rolę.

Poprawiliśmy sortowanie jednostek. Obecnie sortują się w kolejności numerycznej, nie tak jak kiedyś alfabetycznej.

Dodano możliwość wprowadzania informacji o kontach bankowych w zakładce "Dane kontaktowe" dla jednostki.



Naprawione błędy i drobne zmiany:

  • Dodano angielskie tłumaczenia w polu Obywatelstwo.
  • Poprawiono domyślne wyświetlanie wyboru dokumentu w formularzu rejestracyjnym.
  • Naprawiono błąd związany z brakiem historii członkostwa dla osób tworzonych przez publiczną rejestrację.
  • Naprawiono błędnie wyrażane zgody w przypadku publicznej rejestracji - przez dziecko a nie przez rodzica.
  • Dodano możliwość ustawiania okresów, w jakich dana funkcja może być przypisana, w panelu administracyjnym systemu.
  • Ukryto informację o kwocie składek zebranych przez jednostkę - teraz jest widoczna tylko dla osób z odpowiednimi uprawnieniami.

Znane problemy:

  • Niektóre operacje powiązane z rozkazem mogą się wyświetlać kilkukrotnie a samo generowanie odbywać trochę dłużej - pracujemy nad naprawą.
  • Jeśli zauważycie inne błędy w liście operacji to prosimy o zgłaszanie na helpdesk.
  • Obecnie rodzice nie mogą wprowadzać harcerskich danych swoich dzieci, będzie to włączone na początku 2025 roku.


Wersja 1.6.2.0

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

Dodano możliwość identyfikacji rodzica zarówno za pomocą nr PESEL jak i innego identyfikatora jak np. numer dowodu - działa to analogicznie jak dla członków ZHP.

Dodano możliwość publicznej rejestracji dla osób, których opiekunowie prawni już mają konto w systemie. System na podstawie numeru PESEL znajduje rodzica, wyświetla jego inicjały i przypisuje do dziecka. Administrator otrzymuje informację że dla danego wniosku o dołączenie do ZHP znaleziono i połączono istniejące konto rodzica. Wówczas może sprawdzić poprawność danych i ewentualnie usunąć tego rodzica.


W formularzu rejestracyjnym:


W panelu administratora jednostki:


Naprawione błędy i drobne zmiany:

  • Włączono ponownie możliwość przywracania osób z archiwum z poziomu dodawania nowej osoby do jednostki.
  • System teraz zapamiętuje adres pod jaki wchodzi użytkownik i po przekierowaniu na stronę logowania i zalogowaniu, ponownie wraca na zapamiętaną stronę, a nie tak jak do tej pory zawsze na stronę z profilem.
  • Zablokowano możliwość edycji nazwy użytkownika przez użytkowników z mailem ZHP.
  • Po zmianie maila użytkownika na maila ZHP, nazwa użytkownika aktualizuje się automatycznie.
  • Poprawiono tłumaczenia w różnych miejscach systemu.
  • Poprawiono wyświetlanie komunikatów związanych z wysyłką wiadomości mailowych (w tym w przypadku niepowodzenia).
  • Poprawiono wyświetlanie informacji o pełnionych funkcjach - teraz jeśli dana osoba pełni funkcję w jednostce do której nie mamy uprawnień, informacja o funkcji nie będzie wyszarzona, aby jej nie mylić z funkcją archiwalną.

Wersja 1.6.1.3 - hotfix

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • poprawiono kilka tłumaczeń
  • zmieniono wymagalność pól w module zgód (panel administracyjny)

Wersja 1.6.1.3

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

W systemie rozdzielono dotychczasowe zgody na 2 rodzaje:

  • zgody - działające w obecnym kształcie
  • oświadczenia - nowy typ, który oprócz odmiennego słownictwa (np. "Składam oświadczenie" zamiast "Wyrażam zgodę") charakteryzuje się tym, że nie ma możliwości wycofania oświadczenia

Nowe oświadczenia są dostępne we wszystkich miejscach gdzie dotychczasowe zgody - w profilu członka, formularzach rejestracyjnych, raportach. Dotychczasowa Zgoda o zapoznaniu się z informacją nt. przetwarzania danych osobowych została przekonwertowana do oświadczenia.

W systemie dodano możliwość wysłania próśb o uzupełnienie danych istniejących już członków, ale bez konieczności zakładania konta

W profilu osoby klikamy w trzy kropki dostępne w prawym górnym rogu i wybieramy opcję "Ponownie wyślij formularz"

Wówczas w zależności od rodzaju konta zostaną wykonane następujące kroki:

  • jeśli członek ZHP ma powyżej 16 lat i nie ma konta w Tipi zobaczymy ekran z prośbą o sprawdzenia czy adres email, na który chcemy wysłać formularz jest prawidłowy oraz pytaniem czy chcemy od razu założyć konto czy nie
  • dla członków ZHP powyżej 16 lat z kontem w systemie - Tipi od razu wyśle maila bez prośby o potwierdzenie
  • dla członków ZHP poniżej 16 lat - system zapyta czy chcemy wysłać formularz do rodzica czy do dziecka a dalej postąpi analogicznie jak dla punktów powyżej

Zmodyfikowano formularz dodawania rodzica do istniejącego już członka ZHP - z poziomu zakładki "Opiekunowie prawni"

  • Zamieniono nr dowodu rodzica na nr PESEL
  • Dodano opcję "Wyślij formularz z danymi", który poprosi rodzica o samodzielne uzupełnienie części danych.
  • Dodano opcję "Zaproś do systemu", która umożliwi utworzenie rodzicowi konta bezpośrednio w chwili jego dodawania do dziecka.
  • W przypadku, gdy nie zdecydujemy się na zapraszania rodzica ani wysyłanie formularza, wówczas pole PESEL i nr telefonu będą wymagane.
Opcja z wysłaniem formularzaOpcja bez wysyłania formularza


  • Dla rodziców posiadających konto w Tipi istnieje możliwość ponownego wysłania formularza z prośbą o uzupełnienie danych (analogicznie jak dla dziecka - z poziomu profilu rodzica).
  • Dane o dowodach osobistych rodziców wprowadzone przed zmianą (obecnie zbieramy PESELe zamiast numerów dowodów) nadal są dostępne jako pole opcjonalne - w widoku edycji rodzica, ale nie w widoku dodawania nowego.


Uwaga!

Zmiana zbierania danych z numeru dowodu na numer PESEL wynika z zaleceń IOD. Widzimy jednak już w tej chwili problem jaki może się pojawić - rodzic, który nie posiada polskiego numeru PESEL. W najbliższej aktualizacji systemu zostanie dodana opcja wyboru między nr PESEL a nr dowodu w chwili dodawania danych (analogicznie jak dla członka ZHP), przy czym PESEL będzie preferowany.


Dodana została możliwość filtrowania jednostek w hufcu - tak aby wyświetlać także jednostki, które znajdują się w szczepach i związkach drużyn, a nie bezpośrednio w hufcu. Domyślnie ta opcja jest wyłączona.

W systemie dodano moduł umożliwiający aktywowanie publicznej rejestracji do jednostki (za pomocą linka) oraz akceptację i odrzucanie wniosków.

Funkcja ta została włączona dla wszystkich typów jednostek poza klubami, ponieważ nie można mieć do nich przydziału służbowego.

W zakładce "Ustawienia" mamy możliwość włączenia rejestracji:


Po aktywowaniu przełącznika, pojawi się okno z prośbą o potwierdzenie:


Po włączeniu rejestracji pojawi się unikalny adres URL, który prowadzi do formularza przeznaczonego dla danej jednostki:

Dodatkowo widnieje tu także informacja kiedy rejestracja została włączona, a w przypadku gdy jest wyłączona, także informacja o dacie jej wyłączenia.


Po wejściu w dany link zobaczymy ekran, który zawiera:

  • nazwę jednostki do której się rejestrujemy
  • pytanie czy nazwa jest prawidłowa
  • pytanie czy chcemy założyć konto w Tipi
  • weryfikację captcha


Jeśli zaznaczymy, że nazwa jednostki jest błędna, rejestracja nie będzie możliwa:


Po pomyślnym przejściu przez pierwszy ekran zobaczymy formularz rejestracyjny, który wygląda identycznie jak w przypadku tradycyjnej rejestracji do systemu.

Uwaga!

System automatycznie weryfikuje czy dana osoba ma mniej czy więcej niż 16 lat.

W przypadku osoby powyżej 16 lat:

  • wyświetlane są zgody 16+
  • tworzone jest konto dla członka ZHP (jeśli została wybrana opcja tworzenia konta)

W przypadku osoby poniżej 16 lat:

  • wyświetlana jest sekcja z danymi rodzica
  • wyświetlane są zgody w wersji 16-
  • tworzone jest konto dla opiekuna prawnego a nie członka ZHP (jeśli została wybrana opcja tworzenia konta)

Dodatkowo, jeśli nie chcemy tworzyć konta, to pole e-mail w sekcji kontakt będzie obowiązkowe - bo na ten adres będzie wysłana informacja o akceptacji bądź odrzuceniu wniosku.


Co dzieje się w chwili złożenia wniosku o dołączenia do jednostki?

  • osoba składająca wniosek dostaje powiadomienie mailowe, że wniosek został pomyślnie złożony i oczekuje na rozpatrzenie
  • administrator jednostki otrzymuje powiadomienie o nowym wniosku - w zależności od wybranej opcji w zakładce powiadomienia; nowe powiadomienie działa analogicznie jak te już istniejące

  • W profilu jednostki w nowej zakładce "Wnioski o dołączenie do jednostki" pojawią się dane osoby:

Na takiej osobie można wykonać 3 operacje:

  1. kliknąć na osobę - wówczas przejdziemy do jej profilu, gdzie możemy przejrzeć i ewentualnie edytować dane - ale tylko 3 zakładki - dane, dane kontaktowe oraz zgody/rodo
  2. odrzucić wniosek o dołączenie
  3. zaakceptować wniosek o dołączenie

Operacje odrzucania i akceptacji można realizować masowo dla wielu wniosków.

W przypadku odrzucenia wniosku możemy podać dodatkowy komentarz, który będzie przesłany w mailu:


W przypadku akceptacji jedynie potwierdzamy operację:


W tym momencie osoba zostaje dołączona do jednostki, zostaje wygenerowany numer członkowski oraz wysłany mail z potwierdzeniem rejestracji. Jeśli dana osoba wyraziła chęć posiadania konta w Tipi to w osobnym mailu otrzyma prośbę o aktywację konta (taką samą jak podczas tradycyjnej rejestracji).


Naprawione błędy i drobne zmiany:

  • W formularzach rejestracyjnych zmieniono nazwę sekcji "Dane osobowe" na "Dane osobowe członka ZHP", żeby w przypadku gdy formularz wypełnia rodzic, nie było wątpliwości czyje dane należy wpisać.

Znane problemy:

  • Nadal pracujemy nad naprawą błędów związanych z modułem statystyk.
  • Obecnie nie jest możliwe dodanie nowego członka ZHP z PESELem jego rodzica, który już istnieje w systemie - np. rodzic ma już konto, ponieważ ma kilka dzieci w ZHP. Będzie to naprawione w najbliższej wersji systemu, do tego czasu rekomendujemy tworzenie członka ręcznie, później przypisywanie rodzica i proszenie go o uzupełnienie reszty danych.
  • Obecnie nie jest możliwe dodanie rodzica, który nie posiada numeru PESEL, będzie to naprawione w najnowszej wersji.

Wersja 1.6.1

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • Dodano nowy filtr "NS", który pozwala filtrować po statusie NS osób



  • Dodano nowy filtr "Jednostki bez jednostek podległych" - filtr w przeciwieństwie do istniejącego filtru "Jednostki" umożliwia wyszukiwanie osób z przydziałem lub przynależnością bezpośrednio do danej jednostki, bez uwzględniania osób z jednostek podległych.



  • Dodano kolumny "Przydział" oraz "Przynależność", które pokazują pełne nazwy jednostek, do których dana osoba ma przydział oraz przynależność



  • Usunięto kolumny "Jednostka", "Pełna nazwa jednostki" oraz "Jednostka zgłaszająca składkę"
  • Wszystkie kolumny z sekcji "Aktywność osoby" pokazują datę aktywności tj.
    • Kursy, szkolenia i uprawnienia - datę ukończenia/uczestnictwa;
    • Stopnie, Osiągnięcia, Odznaczenia, Role w systemie - datę przyznania;
    • Pełniona funkcja - datę rozpoczęcia pełnienia funkcji;
    • Funkcje archiwalne - datę rozpoczęcia oraz zakończenia pełnienia funkcji

  • Naprawiono błąd związany z usuwaniem zapisanych wartości filtrów typu "checkbox"

Uwaga!

Moduł wydarzeń jest obecnie wyłączony. W ciągu najbliższych dni, Drużyna Tipi przetestuje poprawność działania wprowadzonych zmian i zaktualizuje instrukcję systemu. Wówczas włączymy moduł.

Wprowadzono następujące zmiany w module wydarzeń:

  • Zmieniono logikę zapraszania na wydarzenia publiczne - teraz można zapraszać wyłącznie użytkowników z jednostek, do których mamy uprawnienia.
  • Włączono możliwość usuwania z wydarzenia dowolnej osoby - nawet jeśli administrator wydarzenia nie ma dostępu do danych osoby, to może ją usunąć z wydarzenia.
  • Dodano "wyszarzenie" na liście wydarzeń, które już się odbyły.

Dzięki tym zmianom możemy ponownie włączyć moduł wydarzeń, co nastąpi już wkrótce.

Dodano nowe zakładki "Wydarzenia" w systemie:

  • w profilu osoby - wyświetla listę wydarzeń, w których brała udział dana osoba, lista zawiera podstawowe informacje o wydarzeniach i umożliwia przejście do szczegółów
  • w profilu jednostki - wyświetla listę wydarzeń, które organizowała jednostka, lista zawiera podstawowe informacje o wydarzeniach i umożliwia przejście do szczegółów

Dodano odpowiednie ustawienia, role i tłumaczenia związane z nowymi zakładkami.


Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd związany z podwójnym wyświetlaniem rekordów w module statystyk dla niektórych jednostek typu Drużyna/Gromada/Krąg/Klub.
  • Naprawiono błąd związany z nieprawidłowym wyświetlaniem w module statystyk jednostek, które miały przydział do szczepu i zostały przeniesione do hufca lub odwrotnie.
  • Naprawiono błąd powodujący usterkę aplikacji, w sytuacji gdy użytkownik wyszukuje znak spacji na liście członków jednostki.
  • Naprawiono rzadko występujący błąd, powodujący niewykonanie operacji grupowego przeniesienia członków jednostki do innej jednostki, w sytuacji, gdy wcześniej był wyświetlony komunikat błędu, ale aktualna operacja jest prawidłowa.

Znane błędy:

  • W niektórych szczególnych przypadkach nadal może występować problem z widocznością jednostek w module statystyk. Jest to związane z błędnymi datami w historii jednostki - np. jednostka została przeniesiona do szczepu z hufca przed datą kiedy pojawiła się w hufcu (błędne daty). Pracujemy nad naprawieniem tego problemu.
  • W przypadku generowania złożonych statystyk - np. dla całego ZHP, mogą pojawiać się błędy 502 lub 524.

Wersja 1.6.0

Zmiany wprowadzone w dniu .

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd związany z możliwością wyszukania w systemie osób (członków i rodziców), do których przeglądania dany użytkownik nie ma uprawnień - w formularzu dodawania opiekuna prawnego do istniejącego członka.


Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • Dodano opcje wyłączenia zgody RODO tylko dla osób powyżej lub poniżej 16 lat w panelu administracyjnym.
  • Poprawiono wybrane tłumaczenia.
  • Wprowadzono inne drobne zmiany.

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd związany z nieprawidłowym generowanie danych w module statystyk (błędne zliczanie członków i wyświetlania archiwalnych jednostek).


Zmiany wprowadzone w dniu

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd związany z niedziałaniem suwaka w formularzu dodawania kursu z poziomu listy członków jednostki.
  • Naprawiono błąd związany z niektórymi tłumaczeniami w panelu administracyjnym.
  • Naprawiono błąd związany z występowaniem komunikatu Błąd 500 w przypadku próby dodania rejestracji składek w niektórych jednostkach.