Ta wersja zawiera zmiany wprowadzane do systemu przed wdrożeniem produkcyjnym, tj. zanim stał się oficjalnym systemem ewidencjonowania członków w ZHP.
Wersja 1.3.9
Wersja 1.3.9.14
Zmiany wprowadzono w dniu .
Naprawione błędy:
- Dodano symbole graficzne dla stopni, sprawności, deklaracji, znaków służb, odznak, odznaczeń, kursów i uprawnień
- Zmieniono domyślne kolory emblematów jednostek
- Poprawiono nazewnictwo i kategorie osiągnięć, kwalifikacji i funkcji oraz ról
- Data ostatniego logowania wyświetla się poprawnie również dla użytkowników korzystających z logowania kontem Microsoft
- W module składek po zmianie kwartału nadal wyświetla się pełna nazwa jednostki
- Teraz dokument w formularzu rejestracji ustawia się domyślnie na ten wybrany przez administratora
- Naprawiono błąd polegający na niegenerowaniu się daty urodzenia z numeru PESEL w formularzu rejestracyjnym
- Poprawiono sposób wyświetlania się list rozwijanych w wyszukiwarkach użytkowników i członków
- Usunięto dodatkowy znak pojawiający się w module raportów
- Dodano nowe uprawnienia związane z widocznością modułu raportów
- Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem się w menu operacji grupowych operacji do których użytkownik nie miał uprawnień
- Naprawiono drobne błędy związane z kolorystyką systemu
- Naprawiono drobne błędy związane z eksportem RODO
- Naprawiono pomniejsze błędy tłumaczeń
Wersja 1.3.9.13
Zmiany wprowadzono w dniu .
Naprawione błędy:
- Naprawiono błędy związane z niepoprawnym występowanie niebieskiego koloru w 6 miejscach.
- Naprawiono błąd związany z przesuwaniem się listy rozkazów w formularzu usuwania jednostki.
- Poprawiono kilkanaście błędów tłumaczeń.
- Naprawiono błąd związany z uprawnieniem do przywracania członków - teraz nie trzeba mieć uprawnienia do usuwania, żeby móc przywracać.
- Dodano oznaczenia wymaganych zgód w wyrażonych zgodach RODO.
- Naprawiono błąd związany z niezapisywaniem się danych w przypadku wybrania innego identyfikatora osoby (PESEL/paszport) w formularzu rejestracyjnym niż ten podany przez osobę tworzącą rekord w systemie.
- Zmodyfikowano sposób logowania się kontem Office365:
- użytkownicy którzy podadzą adres z domeny Office365 nie muszą wprowadzać hasła ani nazwy użytkownika w formularzu rejestracyjnym,
- użytkownicy korzystający z logowania Office365 nie będą mogli się zalogować za pomocą nazwy użytkownika i hasła,
- resetowanie hasła jest wyłączone dla użytkowników Office365,
- blokowanie kont, rejestracja i aktywacja działają teraz prawidłowo dla użytkowników Office365,
- uprawnienia w systemie mogą być teraz przypisane tylko osobom logującym się z odpowiednich domen,
- lista domen jest zarządzana przez administratora systemu,
- użytkownik posiadający uprawnienia w systemie nie może zmienić swojego adresu na domenę znajdującą się poza listą dozwolonych domen.
- Naprawiono błąd związany z migracją deklaracji harcerskich.
- Dodano informację o numerze domu i lokalu do modułu raportów.
- Wyszukiwanie użytkowników w module ról działa znacznie szybciej.
- Administratorzy systemu mogą edytować daty ważności encji słownikowych, także po dodaniu odpowiedniego rekordu.
- Sortowanie w module raportów uwzględnia polskie znaki.
- Puste pola z niektórych list rozwijanych zostały usunięte.
- Kombinacja filtrów JEDNOSTKA i FUNKCJA w module raportów zwraca prawidłowe wyniki.
- Naprawiono błąd związany z występowaniem edytowalnego pola w formularzu wyświetlania odznaczenia.
- Pole filtru w raportach jednostek wykorzystuje teraz pełną przestrzeń, a wyniki nie przesłaniają pola.
Wersja 1.3.9.12
Zmiany wprowadzono w dniu .
Zmiany:
- Zmieniono kolor systemu na zielony, zgodny z katalogiem identyfikacji wizualnej
- Dodano nowe powiadomienie, które jest wysyłane do wszystkich administratorów, którzy mają uprawnienia do danego członka, jeśli członek nie zarejestrował się w terminie (wygasł mu link do rejestracji)
Naprawione błędy:
- Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem osób, do których nie mamy uprawnień
- Naprawiono błąd związany z duplikatami w historii członkostwa
- Dane rodzica są teraz edytowalne (a dane kontaktowe edytowalne i widoczne) do ukończenia 18 lat, nie tak jak było wcześniej 16
- Lista rozwijana z rozkazami teraz wyświetla się prawidłowo
- Dodano sortowanie wg typów i nazw jednostek w module statystyk
- Walidacja dat w module stopni, kursów i nagród działa prawidłowo
- Pole 'opłacenie składek' jest teraz niewidoczne
- Zwiększono szybkość ładowania wybranych zakładek i wykonywania wybranych operacji
- Poprawiono liczne błędne i brakujące tłumaczenia
- Dodano możliwość definiowania zakładek widocznych dla użytkownika bez uprawnień
- Wartości w module statystyk są teraz liczone tylko dla osób z przydziałem służbowym do jednostki
- Liczby osób w jednostce są domyślnie ukryte
- Pole 'powód' jest widoczne w historii członkostwa w ZHP
- Możliwość edycji numeru PESEL osobom nieprzypisanym do żadnej jednostki została wyłączona
- Przyrzeczenie harcerskie widnieje teraz tylko raz na liście osiągnięć i w raportach
- Poprawiono kolejność i tłumaczenia etykiet w eksporcie danych do xlsx z zakładki RODO
- Włączono możliwość usuwania i edycji przydziałów i przynależności z poziomu karty członka
- Poprawiono błędy związane z integracją z Office365
- Poprawiono błędy związane z niewyświetlaniem się opcji do usuwania/przywracania członków
- W module RODO wyświetlana jest zarówno data wyrażenia jak i wycofania zgody, jeśli członek wycofał zgodę
- Opcje związane z magazynami i wolontariatem zostały ukryte
- Poprawiono ustawienia związane z sortowaniem w module kursów
- Wyłączono możliwość przenoszenia i dodawania jednostek i osób do nieaktywnych (archiwalnych) jednostek
Znane błędy i zmiany do wprowadzanie w kolejnej aktualizacji:
- W wybranych miejscach mogą pojawiać się błędy związane ze zmianą koloru - nadal występuje kolor niebieski zamiast zielonego
- W zestawieniach ilościowych liczba mężczyzn i kobiet może być nieprawidłowa
- Edycja przydziału/przynależności nie umożliwia zmiany danych dot. rozkazu
- Nadal pracujemy nad zwiększeniem wydajności systemu
- Osoby posiadające konto Office365, które podadzą jako swój systemowy mail, adres w domenie przypisanej do Office365 będą miały wyłączoną możliwość logowania za pomocą nazwy użytkownika hasła
- Administratorzy będą musieli podać jako mail systemowy, adres w domenie przypisanej do Office365, aby uzyskać uprawnienia w systemie
Wersja 1.3.9.11
Zmiany wprowadzono w dniu .
Zmiany:
- Dodano możliwość dodawania informacji o składkach
- możliwość wyboru wysokości składki
- automatyczny wybór składek dla członków NS
- zatwierdzanie składek przez Skarbnika hufca
- Zmieniono domenę na tipi.zhp.pl.
Naprawione błędy:
- Naprawiono pomniejsze błędy w module przydziału i przynależności
- Teraz domyślnie wyświetlają się tylko aktywni członkowie w liście wszystkich członków
- Teraz przycisk eksportu danych członka zawiera wszystkie dane
- Poprawiono generowanie danych z poszczególnych kolumn w module raportów
- Poprawiono autouzupełnianie pól w formularzu rejestracyjnym
- Błąd 504 już nie powinien się pojawiać przy wyświetlaniu 1000 członków jednocześnie
- Zwiększono szybkość wyświetlania listy członków
- Email systemowy użytkownika może teraz być edytowany także przez administratora
- Operacja przyznania stopnia jest możliwa także z poziomu listy członków (jednocześnie dla wielu osób)
- Uprawnienia systemowe maja teraz wyższy priorytet niż uprawnienia podstawowego użytkownika - administratorzy mogą edytować swoje dane
- Poprawiono dodawanie kwalifikacji na mniejszych ekranach
- Poprawiono wyświetlanie liczby członków jednostki na przeglądarkach mobilnych
- Dodano komunikat po pozytywnym dodaniu jednostki
- Poprawiono formatowanie tekstu w zgodach RODO
- Pole Bohater nie umożliwia teraz wprowadzenia kilku linii tekstu
- Zwalnianie z funkcji nie jest już możliwe dla historycznych/nieaktywnych funkcji
Znane błędy:
- Nie działa logowanie z wykorzystaniem konta Microsoft 365
- Nie przetłumaczono nowododanych modułów
- Nie zmieniono jeszcze nazwy systemu
- Ciągle pracujemy nad wydajnością systemu
- Trwają prace nad przetłumaczeniem komunikatów wysyłanych w mailach
Wersja 1.3.9.10
Zmiany wprowadzono w dniu .
Zmiany:
- Dodano dane rodzica (nowa zakładka):
- imię, nazwisko, dokument;
- telefon i email;
- dane kontaktowe są usuwane w chwili osiągnięcia przez członka 16 lat, pozostałe dane zostają w systemie.
- Dodano nowy moduł - statystyki. Jest to odpowiednik zestawień ilościowych pozwalający generowanie danych dla dowolnej jednostki i daty.
- Dodano możliwość logowania z wykorzystaniem Office365. Logowanie działa, jeżeli mail w systemie jest taki sam jak mail w Office365.
- Przemigrowano dane nt. uprawnień (harcerskich i państwowych).
- Dodano możliwość filtrowania listy wszystkich członków (członkowie aktywni/nieaktywni).
- Dodano możliwość utworzenia rozkazu bezpośrednio w chwili jego wyboru z listy, jeżeli nie ma go na liście (niebieski '+' obok listy).
- Zmieniono możliwości edycji podstawowych danych przez członka - teraz może edytować tylko dane kontaktowe, zdjęcie i ustawienia (istnieje możliwość zmiany tych opcji przez administratora)
- Przemigrowano zgody z systemu eDeklaracja ZHP
- Dodano nowe kolumny w module raportów: PESEL, ID członka, Data wstąpienia do ZHP, Data odejścia z ZHP
- Dodano nowe filtry w module raportów: stopnie, data wstąpienia, data odejścia
Naprawione błędy:
- Dodano brakujące pola do formularza rejestracyjnego:
- PESEL
- nr ulicy i mieszkania
- dane rodzica
- Widoczność pól i zgód w formularzu rejestracyjnym jest uzależniona od wieku członka i statusu NS jednostki
- Dodano nazwę jednostki w formularzu rejestracyjnym
- Dodano recaptchę w formularzu rejestracyjnym
- Usunięto listę wyboru grupy wiekowej w formularzu dodawania stopnia
- Listy dostępnych osiągnięć i grup wiekowych są powiązane - teraz nie da się wybrać takiej kombinacji tych dwóch pól żeby w liście dostępnych osiągnięć nie było przynajmniej jednego do wyboru.
- Domyślnie wybierany jest zawsze pierwszy element listy (dot. osiągnięć i stopni)
- Poprawiono pomniejsze błędy związane z usuwaniem jednostek
- Poprawiono błędy związane z edycją wzorów zgód w panelu administracyjnym.
- Poprawiono błąd polegający na tym, że osoba z uprawnieniami tylko do odczytu mogła zapraszać użytkowników do systemu.
- Poprawiono wybrane błędy tłumaczeń.
- Poprawiono błąd polegający na tym, że po przeniesieniu członka do nowej jednostki, data odejścia i data dołączenia były takie same, zatem przez jeden dzień członek był w dwóch jednostkach na raz.
- Poprawiono błąd polegający na tym, że w szczególnych przypadkach istniała możliwość dodania osoby o PESELu, który już istnieje w systemie.
- Dodano wskazówkę w polu bohater, w panelu jednostki: Podaj nazwę bohatera w dopełniaczu
- Usunięto wyszukiwanie po nazwie jednostki w liście wszystkich członków.
- Poprawiono błąd związany z polem rozkazu w masowej operacji zaliczania służby instruktorskiej.
- Poprawiono błąd związany z etykietą pola Paszport.
- Poprawiono operacje z poziomu listy członków związane z przydziałem i przynależnością:
- Przenoszenie działa tylko dla przydziałów a nie przynależności.
- Dodawanie działa tylko dla przynależności a nie przydziałów.
- Usuwanie osoby z przynależnością powoduje otwarcie innego formularza niż usuwania osoby z przydziałem (równoznaczne z usunięciem z ZHP).
- Operacje grupowe usuwania są możliwe tylko jeśli zaznaczymy same osoby z przynależnością lub same osoby z przydziałem do naszej jednostki.
- Lista zgód teraz odświeża się automatycznie po edycji pola NS w profilu członka (dodaje się nowa zgoda).
- Dodano oddzielne uprawnienie do edycji zgód, tak aby uniknąć sytuacji kiedy administrator jednostki wyraził zgodę w profilu członka zamiast rodzica.
- Poprawiono błąd związany ze statusami członków.
- Poprawiono błąd związany z nieprawidłowym wyświetlaniem się formularza rozwiązania jednostki na mniejszych ekranach.
Znane błędy i zmiany, na które czekamy:
- Poprawki tłumaczeń nowododanych funkcjonalności
- Moduł składek
- Poprawa ładowania danych w module raportowania
- Usprawnienia wydajnościowe dla statystyk
- Usprawnienia wydajnościowe dla list członków
- Drobne poprawki związane z wyświetlaniem na mniejszych ekranach i w wersji mobilnej
- Poprawki związane z autouzupełnianiem i formatowaniem tekstu w formularzu rejestracyjnym
- Możliwość filtrowania wg płci w module raportów
- Poprawka pliku z eksportem danych pojedynczego członka (uzupełnienie o brakujące pola)
- Możliwość edycji przydziału i przynależności również bezpośrednio z karty członka.
- Inne pomniejsze usprawnienia.
Wersja 1.3.9.9
Zmiany wprowadzono w dniu .
Zmiany:
- Dodano rozróżnienie między przynależnością a przydziałem. Każdy członek musi mieć jeden i tylko jeden przydział oraz może mieć dowolną liczbę przynależności. Zmiany mają miejsce w operacjach przenoszenia członków, dodawania członków do innych jednostek, usuwania przynależności i przydziałów, usuwania członków.
- Przydział oznaczony jest ikoną niebieskiego domu na liście członków w karcie jednostki oraz w zakładce członkostwo w karcie danego członka.
- W liście członków jednostki widoczne są tylko osoby, które mają przydział lub przynależność do jednostki (bez członków jednostek podległych).
- Dodano możliwość przywracania członków ZHP z archiwum.
- Obsługa zgód związanych z RODO:
- Administrator może zdefiniować dowolną liczbę zgód i określić, które są wymagane, które są 16+, 16-, które dotyczą NS
- Użytkownik wyraża zgody w chwili rejestracji do systemu
- Użytkownik zarządza swoimi zgodami na zakładce RODO (może zobaczyć jakie zgody zaakceptował, jakie nie, jakie nowe zgody może zaakceptować, użytkownik może wycofać zgody).
- Po wycofaniu zgody administrator/operator jednostki dostanie maila, że dana osoba wycofała zgodę.
- Po ukończeniu 16 lat użytkownik dostanie maila, że jego rodzic wyraził dane zgody i użytkownik ma prawo się z nimi zapoznać i ewentualnie wycofać.
- Zgody są wycofywane z ustaniem członkostwa.
Naprawione błędy:
- Poprawiono kodowanie rozkazów (część danych zawierających polskie litery nie była poprawnie wyświetlana).
- Poprawiono migrację rozkazów (część operacji np. przyznanie stopni miało wcześniej przypisane błędnie rozkazy).
- Poprawiono kilka ustawień związanych z wyświetlaniem systemu w wersji mobilnej.
- Poprawiono wyświetlanie nazwy jednostki (teraz wyświetla się pełna nazwa) w niektórych miejscach w systemie:
- moduł raportów
- eksport danych do pliku xls (zakładka RODO)
- lista ról użytkownika
- pole wyszukiwania rozkazu
- pole wyszukiwania członka
- pole wyszukiwania użytkownika
- nazwa jednostki na stronie członka (pod jego imieniem i nazwiskiem)
- Poprawiono kilkadziesiąt błędnych tłumaczeń.
- Poprawiono drobne błędy związane z mechanizmem działania pól do wyszukiwania wartości (tzw. lookup fields).
- Poprawiono kolejność wyświetlania historii członkostwa w zakładce członkostwo (karta członka).
- Poprawiono kolejność sortowania alfabetycznego - teraz litera Ł jest po literze L a nie na końcu listy.
- Naprawiono wyświetlanie się zdjęcia w tle na przeglądarkach mobilnych.
- Poprawiono sortowanie jednostek - teraz wyświetlane są w kolejności alfabetycznej.
- Zmieniono przekierowanie po kliknięciu w logo systemu na profil zalogowanego użytkownika.
- Zmieniono przekierowanie po zalogowaniu na profil zalogowanego użytkownika.
- Naprawiono błąd związany z migracją rodzajów (podtypów) drużyn i gromad.
- Naprawiono błąd polegający na braku możliwości wylogowania się przy ustawieniu jednostki jako "Próbna" i "NS".
- Pole adres WWW w oknie dodawania rozkazu nie jest już wymagane.
- Pole rozkaz w oknie dodawania służby instruktorskiej jest wymagane.
- Poprawiono pomniejsze błędy w panelu administracyjnym.
- Zmieniono opis pola paszport.
- Zmieniono uprawnienia - teraz to samo uprawnienie pozwala na edycję PESELu i paszportu.
Znane błędy:
- Zakładka statystyki powoduje zwiększony czas ładowanie karty jednostki. Błąd zostanie naprawiony w wersji produkcyjnej systemu.
- Moduł raportów przy próbie eksportu bardzo dużej liczby danych powodował problem z łącznością z bazą danych i uniemożliwiał korzystanie z systemu. Tymczasowo ograniczono liczbę możliwych rekordów do eksportu do 1000. Moduł raportów zostanie PRZEBUDOWANY z uwzględnieniem innych uwag po wdrożeniu pierwszej wersji systemu tak aby zapewnić płynniejsze i bardziej intuicyjne działanie.
- Treści maili i powiadomień nie zostały jeszcze w pełni poprawnie przetłumaczone.