Ta wersja zawiera zmiany wprowadzane do systemu przed wdrożeniem produkcyjnym, tj. zanim stał się oficjalnym systemem ewidencjonowania członków w ZHP.

Wersja 1.3.9

Wersja 1.3.9.14

Zmiany wprowadzono w dniu .

Naprawione błędy:

  • Dodano symbole graficzne dla stopni, sprawności, deklaracji, znaków służb, odznak, odznaczeń, kursów i uprawnień
  • Zmieniono domyślne kolory emblematów jednostek
  • Poprawiono nazewnictwo i kategorie osiągnięć, kwalifikacji i funkcji oraz ról
  • Data ostatniego logowania wyświetla się poprawnie również dla użytkowników korzystających z logowania kontem Microsoft
  • W module składek po zmianie kwartału nadal wyświetla się pełna nazwa jednostki
  • Teraz dokument w formularzu rejestracji ustawia się domyślnie na ten wybrany przez administratora
  • Naprawiono błąd polegający na niegenerowaniu się daty urodzenia z numeru PESEL w formularzu rejestracyjnym
  • Poprawiono sposób wyświetlania się list rozwijanych w wyszukiwarkach użytkowników i członków
  • Usunięto dodatkowy znak pojawiający się w module raportów
  • Dodano nowe uprawnienia związane z widocznością modułu raportów
  • Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem się w menu operacji grupowych operacji do których użytkownik nie miał uprawnień
  • Naprawiono drobne błędy związane z kolorystyką systemu
  • Naprawiono drobne błędy związane z eksportem RODO
  • Naprawiono pomniejsze błędy tłumaczeń

Wersja 1.3.9.13

Zmiany wprowadzono w dniu .

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błędy związane z niepoprawnym występowanie niebieskiego koloru w 6 miejscach.
  • Naprawiono błąd związany z przesuwaniem się listy rozkazów w formularzu usuwania jednostki.
  • Poprawiono kilkanaście błędów tłumaczeń.
  • Naprawiono błąd związany z uprawnieniem do przywracania członków - teraz nie trzeba mieć uprawnienia do usuwania, żeby móc przywracać.
  • Dodano oznaczenia wymaganych zgód w wyrażonych zgodach RODO.
  • Naprawiono błąd związany z niezapisywaniem się danych w przypadku wybrania innego identyfikatora osoby (PESEL/paszport) w formularzu rejestracyjnym niż ten podany przez osobę tworzącą rekord w systemie.
  • Zmodyfikowano sposób logowania się kontem Office365:
    • użytkownicy którzy podadzą adres z domeny Office365 nie muszą wprowadzać hasła ani nazwy użytkownika w formularzu rejestracyjnym,
    • użytkownicy korzystający z logowania Office365 nie będą mogli się zalogować za pomocą nazwy użytkownika i hasła,
    • resetowanie hasła jest wyłączone dla użytkowników Office365,
    • blokowanie kont, rejestracja i aktywacja działają teraz prawidłowo dla użytkowników Office365,
    • uprawnienia w systemie mogą być teraz przypisane tylko osobom logującym się z odpowiednich domen,
    • lista domen jest zarządzana przez administratora systemu,
    • użytkownik posiadający uprawnienia w systemie nie może zmienić swojego adresu na domenę znajdującą się poza listą dozwolonych domen.
  • Naprawiono błąd związany z migracją deklaracji harcerskich.
  • Dodano informację o numerze domu i lokalu do modułu raportów.
  • Wyszukiwanie użytkowników w module ról działa znacznie szybciej.
  • Administratorzy systemu mogą edytować daty ważności encji słownikowych, także po dodaniu odpowiedniego rekordu.
  • Sortowanie w module raportów uwzględnia polskie znaki.
  • Puste pola z niektórych list rozwijanych zostały usunięte.
  • Kombinacja filtrów JEDNOSTKA i FUNKCJA w module raportów zwraca prawidłowe wyniki.
  • Naprawiono błąd związany z występowaniem edytowalnego pola w formularzu wyświetlania odznaczenia.
  • Pole filtru w raportach jednostek wykorzystuje teraz pełną przestrzeń, a wyniki nie przesłaniają pola.

Wersja 1.3.9.12

Zmiany wprowadzono w dniu .

Zmiany:

  • Zmieniono kolor systemu na zielony, zgodny z katalogiem identyfikacji wizualnej
  • Dodano nowe powiadomienie, które jest wysyłane do wszystkich administratorów, którzy mają uprawnienia do danego członka, jeśli członek nie zarejestrował się w terminie (wygasł mu link do rejestracji)

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem osób, do których nie mamy uprawnień
  • Naprawiono błąd związany z duplikatami w historii członkostwa
  • Dane rodzica są teraz edytowalne (a dane kontaktowe edytowalne i widoczne) do ukończenia 18 lat, nie tak jak było wcześniej 16
  • Lista rozwijana z rozkazami teraz wyświetla się prawidłowo
  • Dodano sortowanie wg typów i nazw jednostek w module statystyk
  • Walidacja dat w module stopni, kursów i nagród działa prawidłowo
  • Pole 'opłacenie składek' jest teraz niewidoczne
  • Zwiększono szybkość ładowania wybranych zakładek i wykonywania wybranych operacji
  • Poprawiono liczne błędne i brakujące tłumaczenia
  • Dodano możliwość definiowania zakładek widocznych dla użytkownika bez uprawnień
  • Wartości w module statystyk są teraz liczone tylko dla osób z przydziałem służbowym do jednostki
  • Liczby osób w jednostce są domyślnie ukryte
  • Pole 'powód' jest widoczne w historii członkostwa w ZHP
  • Możliwość edycji numeru PESEL osobom nieprzypisanym do żadnej jednostki została wyłączona
  • Przyrzeczenie harcerskie widnieje teraz tylko raz na liście osiągnięć i w raportach
  • Poprawiono kolejność i tłumaczenia etykiet w eksporcie danych do xlsx z zakładki RODO
  • Włączono możliwość usuwania i edycji przydziałów i przynależności z poziomu karty członka
  • Poprawiono błędy związane z integracją z Office365
  • Poprawiono błędy związane z niewyświetlaniem się opcji do usuwania/przywracania członków
  • W module RODO wyświetlana jest zarówno data wyrażenia jak i wycofania zgody, jeśli członek wycofał zgodę
  • Opcje związane z magazynami i wolontariatem zostały ukryte
  • Poprawiono ustawienia związane z sortowaniem w module kursów
  • Wyłączono możliwość przenoszenia i dodawania jednostek i osób do nieaktywnych (archiwalnych) jednostek

Znane błędy i zmiany do wprowadzanie w kolejnej aktualizacji:

  • W wybranych miejscach mogą pojawiać się błędy związane ze zmianą koloru - nadal występuje kolor niebieski zamiast zielonego
  • W zestawieniach ilościowych liczba mężczyzn i kobiet może być nieprawidłowa
  • Edycja przydziału/przynależności nie umożliwia zmiany danych dot. rozkazu
  • Nadal pracujemy nad zwiększeniem wydajności systemu
  • Osoby posiadające konto Office365, które podadzą jako swój systemowy mail, adres w domenie przypisanej do Office365 będą miały wyłączoną możliwość logowania za pomocą nazwy użytkownika hasła
  • Administratorzy będą musieli podać jako mail systemowy, adres w domenie przypisanej do Office365, aby uzyskać uprawnienia w systemie

Wersja 1.3.9.11

Zmiany wprowadzono w dniu .

Zmiany:

  • Dodano możliwość dodawania informacji o składkach
    • możliwość wyboru wysokości składki
    • automatyczny wybór składek dla członków NS
    • zatwierdzanie składek przez Skarbnika hufca 
  • Zmieniono domenę na tipi.zhp.pl.

Naprawione błędy:

  • Naprawiono pomniejsze błędy w module przydziału i przynależności
  • Teraz domyślnie wyświetlają się tylko aktywni członkowie w liście wszystkich członków
  • Teraz przycisk eksportu danych członka zawiera wszystkie dane
  • Poprawiono generowanie danych z poszczególnych kolumn w module raportów
  • Poprawiono autouzupełnianie pól w formularzu rejestracyjnym
  • Błąd 504 już nie powinien się pojawiać przy wyświetlaniu 1000 członków jednocześnie
  • Zwiększono szybkość wyświetlania listy członków
  • Email systemowy użytkownika może teraz być edytowany także przez administratora
  • Operacja przyznania stopnia jest możliwa także z poziomu listy członków (jednocześnie dla wielu osób)
  • Uprawnienia systemowe maja teraz wyższy priorytet niż uprawnienia podstawowego użytkownika - administratorzy mogą edytować swoje dane
  • Poprawiono dodawanie kwalifikacji na mniejszych ekranach
  • Poprawiono wyświetlanie liczby członków jednostki na przeglądarkach mobilnych
  • Dodano komunikat po pozytywnym dodaniu jednostki
  • Poprawiono formatowanie tekstu w zgodach RODO
  • Pole Bohater nie umożliwia teraz wprowadzenia kilku linii tekstu
  • Zwalnianie z funkcji nie jest już możliwe dla historycznych/nieaktywnych funkcji

Znane błędy:

  • Nie działa logowanie z wykorzystaniem konta Microsoft 365
  • Nie przetłumaczono nowododanych modułów
  • Nie zmieniono jeszcze nazwy systemu
  • Ciągle pracujemy nad wydajnością systemu
  • Trwają prace nad przetłumaczeniem komunikatów wysyłanych w mailach

Wersja 1.3.9.10

Zmiany wprowadzono w dniu .

Zmiany:

  • Dodano dane rodzica (nowa zakładka):
    • imię, nazwisko, dokument;
    • telefon i email;
    • dane kontaktowe są usuwane w chwili osiągnięcia przez członka 16 lat, pozostałe dane zostają w systemie.
  • Dodano nowy moduł - statystyki. Jest to odpowiednik zestawień ilościowych pozwalający generowanie danych dla dowolnej jednostki i daty.
  • Dodano możliwość logowania z wykorzystaniem Office365. Logowanie działa, jeżeli mail w systemie jest taki sam jak mail w Office365.
  • Przemigrowano dane nt. uprawnień (harcerskich i państwowych).
  • Dodano możliwość filtrowania listy wszystkich członków (członkowie aktywni/nieaktywni).
  • Dodano możliwość utworzenia rozkazu bezpośrednio w chwili jego wyboru z listy, jeżeli nie ma go na liście (niebieski '+' obok listy).
  • Zmieniono możliwości edycji podstawowych danych przez członka - teraz może edytować tylko dane kontaktowe, zdjęcie i ustawienia (istnieje możliwość zmiany tych opcji przez administratora)
  • Przemigrowano zgody z systemu eDeklaracja ZHP
  • Dodano nowe kolumny w module raportów: PESEL, ID członka, Data wstąpienia do ZHP, Data odejścia z ZHP
  • Dodano nowe filtry w module raportów: stopnie, data wstąpienia, data odejścia

Naprawione błędy:

  • Dodano brakujące pola do formularza rejestracyjnego:
    • PESEL
    • nr ulicy i mieszkania
    • dane rodzica
  • Widoczność pól i zgód w formularzu rejestracyjnym jest uzależniona od wieku członka i statusu NS jednostki
  • Dodano nazwę jednostki w formularzu rejestracyjnym
  • Dodano recaptchę w formularzu rejestracyjnym
  • Usunięto listę wyboru grupy wiekowej w formularzu dodawania stopnia
  • Listy dostępnych osiągnięć i grup wiekowych są powiązane - teraz nie da się wybrać takiej kombinacji tych dwóch pól żeby w liście dostępnych osiągnięć nie było przynajmniej jednego do wyboru.
  • Domyślnie wybierany jest zawsze pierwszy element listy (dot. osiągnięć i stopni)
  • Poprawiono pomniejsze błędy związane z usuwaniem jednostek
  • Poprawiono błędy związane z edycją wzorów zgód w panelu administracyjnym.
  • Poprawiono błąd polegający na tym, że osoba z uprawnieniami tylko do odczytu mogła zapraszać użytkowników do systemu.
  • Poprawiono wybrane błędy tłumaczeń.
  • Poprawiono błąd polegający na tym, że po przeniesieniu członka do nowej jednostki, data odejścia i data dołączenia były takie same, zatem przez jeden dzień członek był w dwóch jednostkach na raz.
  • Poprawiono błąd polegający na tym, że w szczególnych przypadkach istniała możliwość dodania osoby o PESELu, który już istnieje w systemie.
  • Dodano wskazówkę w polu bohater, w panelu jednostki: Podaj nazwę bohatera w dopełniaczu
  • Usunięto wyszukiwanie po nazwie jednostki w liście wszystkich członków.
  • Poprawiono błąd związany z polem rozkazu w masowej operacji zaliczania służby instruktorskiej.
  • Poprawiono błąd związany z etykietą pola Paszport.
  • Poprawiono operacje z poziomu listy członków związane z przydziałem i przynależnością:
    • Przenoszenie działa tylko dla przydziałów a nie przynależności.
    • Dodawanie działa tylko dla przynależności a nie przydziałów.
    • Usuwanie osoby z przynależnością powoduje otwarcie innego formularza niż usuwania osoby z przydziałem (równoznaczne z usunięciem z ZHP).
    • Operacje grupowe usuwania są możliwe tylko jeśli zaznaczymy same osoby z przynależnością lub same osoby z przydziałem do naszej jednostki.
  • Lista zgód teraz odświeża się automatycznie po edycji pola NS w profilu członka (dodaje się nowa zgoda).
  • Dodano oddzielne uprawnienie do edycji zgód, tak aby uniknąć sytuacji kiedy administrator jednostki wyraził zgodę w profilu członka zamiast rodzica.
  • Poprawiono błąd związany ze statusami członków.
  • Poprawiono błąd związany z nieprawidłowym wyświetlaniem się formularza rozwiązania jednostki na mniejszych ekranach.

Znane błędy i zmiany, na które czekamy:

  • Poprawki tłumaczeń nowododanych funkcjonalności
  • Moduł składek
  • Poprawa ładowania danych w module raportowania
  • Usprawnienia wydajnościowe dla statystyk
  • Usprawnienia wydajnościowe dla list członków
  • Drobne poprawki związane z wyświetlaniem na mniejszych ekranach i w wersji mobilnej
  • Poprawki związane z autouzupełnianiem i formatowaniem tekstu w formularzu rejestracyjnym
  • Możliwość filtrowania wg płci w module raportów
  • Poprawka pliku z eksportem danych pojedynczego członka (uzupełnienie o brakujące pola)
  • Możliwość edycji przydziału i przynależności również bezpośrednio z karty członka.
  • Inne pomniejsze usprawnienia.

Wersja 1.3.9.9

Zmiany wprowadzono w dniu .

Zmiany:

  • Dodano rozróżnienie między przynależnością a przydziałem. Każdy członek musi mieć jeden i tylko jeden przydział oraz może mieć dowolną liczbę przynależności. Zmiany mają miejsce w operacjach przenoszenia członków, dodawania członków do innych jednostek, usuwania przynależności i przydziałów, usuwania członków.
  • Przydział oznaczony jest ikoną niebieskiego domu na liście członków w karcie jednostki oraz w zakładce członkostwo w karcie danego członka.
  • W liście członków jednostki widoczne są tylko osoby, które mają przydział lub przynależność do jednostki (bez członków jednostek podległych).
  • Dodano możliwość przywracania członków ZHP z archiwum.
  • Obsługa zgód związanych z RODO:
    • Administrator może zdefiniować dowolną liczbę zgód i określić, które są wymagane, które są 16+, 16-, które dotyczą NS
    • Użytkownik wyraża zgody w chwili rejestracji do systemu
    • Użytkownik zarządza swoimi zgodami na zakładce RODO (może zobaczyć jakie zgody zaakceptował, jakie nie, jakie nowe zgody może zaakceptować, użytkownik może wycofać zgody).
    • Po wycofaniu zgody administrator/operator jednostki dostanie maila, że dana osoba wycofała zgodę.
    • Po ukończeniu 16 lat użytkownik dostanie maila, że jego rodzic wyraził dane zgody i użytkownik ma prawo się z nimi zapoznać i ewentualnie wycofać.
    • Zgody są wycofywane z ustaniem członkostwa.

Naprawione błędy:

  • Poprawiono kodowanie rozkazów (część danych zawierających polskie litery nie była poprawnie wyświetlana).
  • Poprawiono migrację rozkazów (część operacji np. przyznanie stopni miało wcześniej przypisane błędnie rozkazy).
  • Poprawiono kilka ustawień związanych z wyświetlaniem systemu w wersji mobilnej.
  • Poprawiono wyświetlanie nazwy jednostki (teraz wyświetla się pełna nazwa) w niektórych miejscach w systemie:
    • moduł raportów
    • eksport danych do pliku xls (zakładka RODO)
    • lista ról użytkownika
    • pole wyszukiwania rozkazu
    • pole wyszukiwania członka
    • pole wyszukiwania użytkownika
    • nazwa jednostki na stronie członka (pod jego imieniem i nazwiskiem)
  • Poprawiono kilkadziesiąt błędnych tłumaczeń.
  • Poprawiono drobne błędy związane z mechanizmem działania pól do wyszukiwania wartości (tzw. lookup fields).
  • Poprawiono kolejność wyświetlania historii członkostwa w zakładce członkostwo (karta członka).
  • Poprawiono kolejność sortowania alfabetycznego - teraz litera Ł jest po literze L a nie na końcu listy.
  • Naprawiono wyświetlanie się zdjęcia w tle na przeglądarkach mobilnych.
  • Poprawiono sortowanie jednostek - teraz wyświetlane są w kolejności alfabetycznej.
  • Zmieniono przekierowanie po kliknięciu w logo systemu na profil zalogowanego użytkownika.
  • Zmieniono przekierowanie po zalogowaniu na profil zalogowanego użytkownika.
  • Naprawiono błąd związany z migracją rodzajów (podtypów) drużyn i gromad.
  • Naprawiono błąd polegający na braku możliwości wylogowania się przy ustawieniu jednostki jako "Próbna" i "NS".
  • Pole adres WWW w oknie dodawania rozkazu nie jest już wymagane.
  • Pole rozkaz w oknie dodawania służby instruktorskiej jest wymagane.
  • Poprawiono pomniejsze błędy w panelu administracyjnym.
  • Zmieniono opis pola paszport.
  • Zmieniono uprawnienia - teraz to samo uprawnienie pozwala na edycję PESELu i paszportu.

Znane błędy:

  • Zakładka statystyki powoduje zwiększony czas ładowanie karty jednostki. Błąd zostanie naprawiony w wersji produkcyjnej systemu.
  • Moduł raportów przy próbie eksportu bardzo dużej liczby danych powodował problem z łącznością z bazą danych i uniemożliwiał korzystanie z systemu. Tymczasowo ograniczono liczbę możliwych rekordów do eksportu do 1000. Moduł raportów zostanie PRZEBUDOWANY z uwzględnieniem innych uwag po wdrożeniu pierwszej wersji systemu tak aby zapewnić płynniejsze i bardziej intuicyjne działanie.
  • Treści maili i powiadomień nie zostały jeszcze w pełni poprawnie przetłumaczone.