Znane błędy i utrudnienia

Znane błędy

  1. Aktywacja konta: w przypadku kont korzystających z maila w domenie ZHP, po aktywacji konta użytkownicy mogą otrzymać komunikat o błędnym linku aktywacyjnym. Jest to znany błąd, którym nie należy się przejmować. Aktywacja przebiega poprawnie - tylko komunikat jest błędny. Aby uniknąć tego błędu można przekopiować link zamiast klikać w niego.

Migracja

Migracja danych z Ewidencji ZHP do nowego systemu była dużym wyzwaniem. Poniżej kilka informacji na co należy zwrócić uwagę, co nie zostało przeniesione i co należy skonfigurować ręcznie.

Wymagane działania

W poniższej tabeli znajduje się lista działań, które trzeba będzie dokonać po ostatecznej migracji.


Nazwa modułu/funkcjiOpis wymaganego działania
Rodzaj jednostki - kręgiW nowym systemie dla kręgów można określić rodzaj (np. instruktorski lub starszyzny). Należy wybrać rodzaj kręgu w zakładce DANE, domyślnie jest to krąg instruktorski, ponieważ w starym systemie nie było takich danych więc nie mieliśmy możliwości ich zmigrowania. 
Migracja adresówNiektóre adresy przemigrowane ze starego systemu mogą w polu miejscowość zawierać także informację o gminie, powiecie, województwie. Jest to spowodowane błędnym zapisem danych adresowych w starym systemie. Można usunąć te dane i pozostawić samą nazwę miejscowości.
Migracja nazw jednostek

Wszystkie nazwy podczas migracji zostały zamienione na zaczynające się wielką literą (w starym systemie nazwy w całości były zapisywane wielkimi literami). W niektórych przypadkach jest wymagana ręczna korekta nazwy. Przykłady:

  • 111 Boguszowskie Drużyny Żółto-niebieskie111 Boguszowskie Drużyny Żółto-Niebieskie
  • 2 Szczep Harcerski im. Jana Iii Sobieskiego → 2 Szczep Harcerski im. Jana III Sobieskiego
Migracja bohaterów jednostek

Stary system umożliwiał dodanie informacji o bohaterze jednostki. Jednak w jednej z aktualizacji ta funkcja została wyłączona i część użytkowników dodawało bohatera w polu na nazwę dodatkową. W takich przypadkach może się zdarzyć, że bohater został zmigrowany dwa razy. Należy wtedy usunąć nazwę dodatkową:

  • 2 Szczep Harcerski im. Jana Iii Sobieskiego Jana Iii Sobieskiego → 2 Szczep Harcerski im. Jana III Sobieskiego
Migracja nazwiskW nowym systemie nazwiska dwuczłonowe zostały zmigrowane do pól: nazwisko i nazwisko rodowe. W przypadku konieczności wyświetlania pełnego nazwiska, należy ręcznie w polu nazwisko wprowadzić odpowiednie dane.
Statusy NS/PróbneW nowym systemie istnieje możliwość zaznaczenia statusu jednostki. W starym tej funkcji nie było, więc nie była możliwa migracja danych w tym zakresie.
Data wyrażenia zgód RODOSystem eDeklaracja nie rejestrował dat wyrażania zgód. W związku z tym wszystkie daty są takie same i ustawione na dzień migracji do systemu.
Zgody RODONie wszystkie zgody RODO zostały przemigrowane. Niekiedy jedna osoba wypełniła eDeklarację kilka razy - w takich sytuacjach należy wypełnić zgodę jeszcze raz w systemie Tipi.
RozkazyW poprzednim systemie użytkownicy nie przykładali duże wagi do poprawności rozkazów w związku z tym mogą wystąpić liczne błędy związane z ich nazwami i duplikatami. W razie potrzeby pomocy, prosimy o zgłaszanie rozkazów na helpdesk.zhp.pl


Dane pominięte przy migracji

Na poniższej liście znajdują się informacje o danych, które celowo nie zostały zmigrowane ze starego systemu.

  1. Dokumenty członków ZHP (legitymacje zucha, książeczki harcerskie itp.) - moduł był wykorzystywany przez nielicznych użytkowników systemu, zrezygnowano z implementacji w nowym systemie
  2. Informacje o umundurowaniu jednostki - moduł był wykorzystywany przez nielicznych użytkowników systemu, zrezygnowano z implementacji w nowym systemie
  3. Informacje o zawodzie i wykształceniu - rezygnacja z migracji ze względu na przepisy związane z ochroną danych osobowych
  4. Zdjęcia członków ZHP

Naprawa błędów migracji

Uwaga! Podwyższone uprawnienia i możliwość zgłaszania błędów związanych z migracją będą obowiązywały tylko w okresie 1 czerwca - 30 sierpnia.

Administratorzy i drużynowi będą mieli możliwość trwałego usunięcia części danych, które były błędnie zapisane w starym systemie i wraz ze wszystkimi danymi zmigrowane do nowego. Jeżeli nie wiesz jak usunąć jakąś daną lub nie masz wystarczających uprawnień - zgłoś się do administratora wyższego szczebla.

Ponadto przygotowaliśmy dedykowany formularz do zgłaszania błędów wynikających z migracji danych ze starego systemu, który znajdziesz tutaj: https://jira.zhp.pl/plugins/servlet/desk/portal/1/create/70.

Ponadto zachęcamy do szukania odpowiedzi na swoje pytania w rozdziale: Pytania i odpowiedzi.


Spis treści:

  • No labels