Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Table of Contents

Wersja 1.4.4

Wersja 1.4.4.10

Zmiany z :

  • Naprawiono błąd powodujący brak możliwości wygenerowania historycznych statystyk dla niektórych hufców.
  • Zmieniono nazwę etykiety jednej z zakładek w profilu członka: RODO → Zgody/RODO

Zmiany z :

  • Naprawiono problem powodujący błędne wyświetlanie jednostek podrzędnych w module statystyk, w przypadku gdy jednostka została przeniesiona.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlenie archiwalnych członków jednostki podczas korzystania z wersji mobilnej systemu.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający dodanie nowego rozkazu z poziomu formularza przywracania członka do jednostki.

Zmiany z :

  • Usunięto zduplikowane zgody RODO u niektórych członków ZHP.

Zmiany z :

  • Naprawiono błąd polegający na wyświetlaniu się dodatkowej przestrzeni w kodzie pocztowym w tabelach generowanych w module raportów.
  • Zmieniono układ powiadomień zbiorczych - teraz każde powiadomienie będzie rozpoczynać się znakiem '-' dla większej czytelności całej wiadomości.

Zmiany z :

  • Naprawiono błąd polegający na wysyłaniu dziennych podsumowań powiadomień dwukrotnie do tych samych osób.

Wersja 1.4.4.5-9

Wersja zawiera zmiany związane z wdrożeniem 3 etapu projektu Tipi.

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

Expand
titleZmiany w formularzu rejestracyjnym

W trosce o bezpieczeństwo danych użytkowników systemu dodano zabezpieczenie formularza rejestracyjnego. Po skorzystaniu z linku do formularza wysłanego drogą mailową należy wprowadzić datę urodzenia członka ZHP aby uzyskać dostęp do formularza z danymi. Poza tym proces rejestracji w systemie nie uległ zmianie.



Expand
titleModuły raportów i statystyk
  1. Dodano nową kolumnę w module raportów - link do profilu osoby/jednostki. Dzięki niej można przejść z poziomu raportu bezpośrednio do karty członka ZHP bądź jednostki.



  2. Dodano nową kolumnę w module raportów - opis linku do profilu osoby/jednostki. Dzięki niej można wyeskportać adresu URL do profili danych osób/jednostek.



  3. Zmieniono sposób wyświetlania danych w module statystkyk:
    1. wyświetlane są tylko jednostki bezpośrednio podrzędne pod wybraną jednostkę
    2. wyświetlane sa zawsze sumy członków łącznie z jednostkami podległymi
    3. ograniczono liczbę informacji wyświetlanych w kolumnie 'Nazwa jednostki' dla zwiększena przejrzystości systemu



Expand
titleFiltry w karcie członków jednostki

Dodano nowe filtry dostępne w karcie członków jednostki. Obecnie można filtrować członków wg:

  • statusu opłacenie składki (istniejąca funkcja)
  • grupy wiekowej/metodycznej
  • rodzaju kadry (instruktorzy/starszyzna/seniorzy)
  • rodzaju członkostwa w jednostce (przydział/przynależność)



Expand
titleDostęp do archiwum dla wszystkich administratorów

Włączono dla wszystkich administatorów od poziomu drużyny możliwość przeglądania archiwum członków. Dostęp do archiwum jest możliwy zarówno przez zakładkę menu Wyszukiwarka osób jak i nową dedykowaną kartę w profilu jednostki o nazwie Byli członkowie.



Warning
titleUwaga!

W archiwum członków będą widoczne tylko te osoby, które miały wcześniej przydział do naszej jednostki a obecnie nie są członkami ZHP.


Info
titleDostęp do archiwum

Dostęp do archiwum członków (listy) posiadają wszystkie role, które mają uprawnienie: Jednostki → Dostęp do archiwum członków → Odczyt

Natomiast aby uzyskać dostep do profili osób, które widoczne są w archiwum, należy posiadać uprawienienie: Jednostki → Dostęp do archiwum członków → Dostęp

Więcej o rolach w sytemienie znajdziesz tutaj: Role dostępne w systemie



Expand
titleModuł rozkazów

Zmieniono sposób wyboru autorów rozkazów:

  • pole 'Autor', w którym należy wybrać z listy członka ZHP będącego w systemie jest teraz opcjonalne
  • dodano nowe obowiązkowe pole które będzie wyświetlało informację o funkcji osoby wydającej na podstawie jednostki - np. w przypadku hufca będzie to 'komendant hufca', w przypadku drużyny - 'drużynowy' itp.
  • dodano walidację, aby weryfikować czy dany autor rozkazu pełnił funkcję szefa jednostki w okresie wydania rozkazu
  • dodano możliwość definiowania przez administratora systemu, które funkcje mają status 'szefa' jednostki
  • dodano możliwość definiowana przez administratora systemu, w których jednostka można wydawać rozkazy - wyłączono możliwość wydawania rozkazów w klubach specjalnościowych



Expand
titleZmiany w formularzu tworzenia jednostki

W formularzu tworzenia jednostki jest  dostępne pole 'Próbna', które jest domyślnie zaznaczone.



Naprawione błędy:

  • osoby trwale usuwane z systemu będą poddawane animizacji aby nie zaburzać działania takich funkcji systemu jak moduł składek czy moduł raportów
  • poprawiono część tłumaczeń związanych z wprowadzeniem nowych funkcji
  • zmieniono zasady wycofywania zgód RODO - teraz po zakończeniu członkostwa zgody nie będą automatycznie wycofywane i nie będą w związku z tym wysyłane powiadomienia

Wersja 1.4.4.4

Zmiany wprowadzone w dniu  

W związku z przyjęciem przez Radę Naczelną uchwały nt. nowego SIM, wprowadzono następujące zmiany:

  • Deklaracje - dodano naramiennik starszoharcerski
  • Stopnie i gwiazdki - dodano gwiazdkę 'zuch zaradny', oznaczono gwiazdkę 'zuch gospodarny' jako stary SIM
  • Nowe sprawności - dodano kilkaset nowych lub zaktualizowanych sprawności zuchowych i harcerskich, w tym sprawności wodniackie
  • Nowe tropy - dodano ponad 100 tropów zuchowych (dawniej sprawności zespołowe)
  • Sprawności indywidualne, zespołowe i znaki służb ze starego SIM - oznaczono jako stary SIM
  • Inne - dodano odznakę "Trzy Pióra"

W związku z przyjęciem przez Główną Kwaterę ZHP uchwały nt. odznak specjalnościowych oraz w związku z pracami 'porządkowymi' w katalogu kwalifikacji w Tipi wprowadzono następujące zmiany:

  • Dodano nową kategorię kwalifikacji: "Harcerskie odznaki specjalnościowe", gdzie ujęto wszystkie odznaki z w/w regulaminu (część przeniesiono z innych kategorii, część dodano)
  • Połączone zostały kategorie "Odznaki kadry kształcącej ZHP" i "Odznaki kadry programowej ZHP" w jedną: "Odznaki kadry kształcącej i programowej ZHP"
  • Połączone zostały kategorie "Uprawnienia żeglarskie (PZŻ)" i "Uprawnienia motorowodne (PZMINW)" w jedną: "Uprawnienia żeglarskie (PZŻ) i motorowodne (PZMINW)"
  • Zmieniono nazwę kategorii dotyczącej pierwszej pomocy na "Kursy pierwszej pomocy i ratownictwa"
  • Utworzono nową kategorię "Cywilne uprawnienia specjalnościowe" do której przeniesiono część treści z dotychczasowej kategorii: "Uprawnienia łącznościowe".
  • Połączone zostały kategorie "Kursy i warsztaty - inne" oraz "Inne uprawnienia" w jedną: "Inne kursy, warsztaty i uprawnienia"
Warning
titleUwaga

Wszystkie nowe osiągnięcia można dodawać z datą przyznania nie wcześniejszą niż 26 czerwca 2021 roku, natomiast wszystkie dotychczasowe (ze starego SIM) z datą przyznania nie późniejszą niż 1 września 2022 roku.


Naprawione błędy i drobne zmiany:

  • Naprawiono problem związany z niepoprawnym wyświetlaniem formularzy otwieranych w oknach przy niektórych rozdzielczościach.
  • Naprawiono błąd polegający na niepoprawnym wyświetlaniu się nazwy jednostki w komunikacie przeniesienia jednostki.
  • Naprawiono błąd polegający na podwójnym wyświetlaniu się danych osób w rejestracji składek w szczególnych przypadkach.


Zmiany wprowadzone w dniu .

Naprawione błędy i drobne zmiany:

  • Dodano dwa brakujące tłumaczenia w formularzu dodawania/zmiany przydziału związane z walidacją daty przydziału.
  • Naprawiono drobne błędy związane z wyświetlaniem się danych rodziców w module raportów.
  • Rozszerzono liczbę zmiennych do wykorzystania przez administratora w wysyłce powiadomień mailowych.

Wersja 1.4.4.2-3

Zmiany wprowadzone w dniu .

Naprawione błędy i drobne zmiany:

  • Dodano wyświetlanie ścieżki przydziału dla osób z przydziałem bezpośrednio do Głównej Kwatery ZHP.
  • Poprawiono błąd związany z wyświetlaniem pustej listy elementów po usunięciu ostatniego elementu z danej strony (np. mamy 11 elementów, usuwamy 1 z drugiej strony i system nie przenosił na stronę pierwszą).
  • Rozwiązano występujący okresowo problem z wysyłką wiadomości i powiadomień mailowych
  • Poprawiono kilka tłumaczeń.

Wersja 1.4.4.1

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

Expand
titleModuł wydarzeń
  1. Dodano możliwość dodawania osób do wydarzenia bezpośrednio z poziomu zakładki "Uczestnicy":



  2. Dodano nową zakładkę "Zaproszeni", z poziomu, której można wyświetlić listę zaproszonych osób (które jeszcze nie potwierdziły udziału) oraz:
    1. zaprosić użytkowników systemu na wydarzenie



    2. wysłać ponownie zaproszenie na wydarzenie



    3. dodać ręcznie zaproszoną osobę jako uczestnika wydarzenia



      Zakładka ma podobne funkcje jak "Uczestnicy" - umożliwia wyszukiwanie i filtrowanie osób, wyświetla dodatkowo inofmację o dacie wysłania ostatniego zaproszenia.

  3. Zmieniono położenie widgetu z uczestnikami (teraz jest pod opisem wydarzenia) oraz dodano analogiczny widget dla osób zaproszonych. Zmienono położenie napisu "Pokaż wszystkich":



  4. Dodano nowe pole umożliwiające wklejenie linku do spotkania w przypadku wydarzeń online:



  5. W wydarzeniu (na dole panelu po prawej stronie) będzie wyświetlana informacja o tym czy jest prywatne (tylko dla członków danej jednostki) czy publiczne:



  6. W wydarzeniu będzie wyświetlana informacja o dacie rozpoczęcia i zakończenia zgłoszeń (widok różni się w zależności od tego czy zgłoszenia trwają, dopiero się rozpoczną czy zostały już zakończone):

       

  7. Opis wydarzenia będzie teraz 'przycinany' jeśli zajmuje zbyt dużo linijek:



  8. Zmieniono układ głównego ekranu wydarzenia, aby ułatwić korzystanie z modułu:
    1. przeniesiono zdjęcie wydarzenia poniżej zakładek
    2. dostosowano rozmiar i proporcje zdjęcia wydarzenia
    3. zmieniono ułożenie przycisków



  9. Administrator (twórca) wydarzenia może teraz dodawać do niego osoby także przed otwarciem lub po zamknięciu rejestracji na wydarzenie.
  10. Dodano nowe uprawnienie dotyczące wydarzeń związane z możliwością eksportowania danych uczestników wydarzenia.
  11. Dodano nowe ustawienie dotyczące wydarzeń, które umożliwia zdefiniowanie na poziomie całego systemu zasad dodawania uczestników do wydarzeń publicznych.
  12. Dodano inofmację o liczbę uczestników i zaproszonych wyświetlaną w nawiasach przy nazwie zakładki.
  13. Zwiększono ogólną wydajność działania modułu.


Expand
titleInne zmiany

Dodano walidację podczas tworzenia konta rodzica. Teraz nie można wykorzystać tego samego adresu email dla kont rodzica i dziecka:


Zmieniono opisy i kolejność wyświetlania się opcji dodawania nowej osoby do systemu:

Przed aktualizacjąPo aktualizacji



Naprawione błędy:

  • Poprawiono tłumaczenia ról i uprawnień w panelu administracyjnym.
  • Poprawiono część tłumaczeń modułu wydarzeń w celu zachowania spójności.
  • Usunięto trwale jedną jednostkę na wniosek osoby zainteresowanej.
  • Usunięto trwale jeden rozkaz na wniosek osoby zainteresowanej.
  • Usunięto wszystkie rozkazy zaczynające się od słów: "Przyjęcie w poczet członków:"
  • Naprawiono błędnie wyświetlane podpowiedzi przy przełączaniu widoku kalendarza i listy wydarzeń.

Znane błędy:

  • Sporadycznie może występować problem z wysyłką maili, nad którego rozwiązaniem intensywnie pracujemy. Jeśli go zauważycie należy niezwłocznie zgłosić to na helpdesku.

Wersja 1.4.4

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • W formularzu zakańczania członkostwa w ZHP zmieniono pole rozkaz na opcjonalne.

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd związany z rejestrowaniem niepotrzebnych informacji w logach systemowych.
  • Naprawiono błąd polegający na braku możliwości zablokowania konta użytkownika w szczególnym przypadku.
  • Naprawiono błąd związany z niepoprawnym wyświetlaniem się rozwiązanych jednostek w module statystyk.


Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • Usprawniono zarządzanie uprawnieniami przez administratora systemu, w tym poprawiono tłumaczenia i sposób prezentacji uprawnień.

Naprawione błędy:

  • Naprawiono występowanie błędu 500 podczas dwukrotnego naciśnięcia przycisku enter w formularzach zawierających pola wyszukiwania.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający powrót do systemu Tipi z ekranu błędu 500.
  • Naprawiono błąd występujący u kilku użytkowników uniemożliwiający edycję części danych (np. kontaktowych i dotyczących składek). Zapobiegnięto występowaniu błędu w przyszłości.
  • Zmieniono typ jednostki dla kilku związków drużyn (typy błędnie przypisane w starej ewidencji).

Wersja 1.4.3

Wersja 1.4.3.2

Zmiany wprowadzone w dniu .

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd związany z wyszukiwaniem osób będąc na n-tej stronie wyszukiwarki.
  • Naprawiono błąd związany z wyszukiwaniem osób na liście składek.
  • Naprawiono błąd związany z niewyświetlaniem się pełnej nazwy jednostki w niektórych kolumnach raportów.
  • Naprawiono błąd związany z nieprawidłowym wyświetlaniem się stopni, osiągnięć, kwalifikacji i odznaczeń w panelu administracyjnych.
  • Naprawiono inne pomniejsze błędy.

Wersja 1.4.3-1.4.3.1

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

Expand
titleZmiany ogólne

Dodano link do instrukcji systemu:


Zmieniono działanie tzw. "checkboxów" - obecnie również naciśnięcie na tekst obok pola powoduje zaznaczenie pola:


Dodano możliwość utworzenia przynależności do jednostki X, podczas zmiany przydziału z jednostki X do jednostki Y:


Zmieniono domyślną ikonę dla kont rodziców:


Expand
titleModuł wydarzeń

Dodano 3 nowe pola: osoba do kontaktu, adres email, nr telefonu:


Dodano możliwość filtrowania uczestników wg jednostek do których mają przydział (w tym uwzględnienia jednostek podległych):


Dodano możliwość zmiany wydarzenia z publicznego na prywatne, z usunięciem wszystkich osób, które nie mogłyby wziąć w nim udziału ze względu na prywatność:


Zmodyfikowano okienko dodawania/zapraszania osób na wydarzenie:


Dodano sortowanie uczestników wg ich nazwiska, a następnie imienia.


Expand
titleModuł składek

Dodano możliwość wyszukiwania członków w oknie rejestracji składek:


Informacje o rejestracji składek zawierają teraz dodatkowe dane (datę i imię i nazwisko osoby) dla utworzenia, zmodyfikowania, zatwierdzenia/odrzucenia rejestracji:

Dodatkowo w przypadku połączenia kilku rejestracji pojawia się informacja o dacie połączenia.

Składki sortowane są po kwartale, a następnie dacie utworzenie rejestracji składek. Na liście wyświetlają się informacje o jednostce i jednostce nadrzędnej dla danej rejestracji składek.


Zmieniono także sortowanie kwot składek (zarówno podczas dodawania składki jak i w ustawieniach jednostki:


Expand
titleModuł raportów

Dodano nowe kolumny do modułu raportów, zarówno w raportach członków jak i raportach jednostek. Zmieniono też kolejność i sposób prezentacji niektórych kolumn.

Przed aktualizacjąPo aktualizacji



Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd polegający na braku zakończenia członkostwa po wycofaniu zgód RODO w szczególnych przypadkach (błędne dane nt. historii członkostwa).
  • Naprawiono błąd związany z brakiem możliwości wybrania rozkazu rozwiązania jednostki w jednym szczególnym przypadku.
  • Naprawiono błąd umożliwiający niewybranie żadnej jednostki podczas generowania statystki.
  • Dodano komunikat błędu, w sytuacji gdy na tej samej encji (np. jednostce) wykonywane są 2 operacje jednocześnie - np. usunięcie jednostki i przeniesienie osoby do tej jednostki.
  • Poprawiono pomniejsze tłumaczenia (moduł składek, wydarzeń, zmiany przydziałów).
  • Naprawiono błąd powodujący rozbieżności między statystykami (wykresami) w karcie jednostki a statystykami systemowymi.
  • Zmniejszono czas pobierania listy uczestników wydarzenia.
  • Poprawiono wyświetlanie opisu i miejsca wydarzenia - brak ucinania słów i przenoszenia do nowej linii.
  • Naprawiono błąd polegający na braku archiwizacji stopni po dodaniu nowego stopnia z poziomu listy członków jednostki.
  • Poprawiono wyświetlanie list rozwijanych w systemie.
  • Naprawiono niedziałające suwaki na niektórych listach rozwijanych.
  • Naprawiono błędy związane z niepoprawnym wyświetlaniem się rozkazów mianowania na funkcje.
  • Zmieniono ustawienia, które określają widoczność i wymagalność danych rodziców w zależności od wieku członka ZHP, tak aby były zgodne z obowiązującym prawem.
  • Wyłączono wyświetlanie w module statystyk jednostek, które mają 0 członków (nie zostały jeszcze powołane lub zostały już rozwiązane na dzień generowania statystyk).
  • Naprawiono błąd polegający na braku wysyłania powiadomień o wygaśnięciu linku rejestracyjnego, w przypadku wyboru 3 opcji (konto rodzica) podczas dodawania członka.

Wersja 1.4.2

Zmiany wprowadzone w dniu .

Expand
titleZmiany

Zmiany:

  • Dodano możliwość filtrowania użytkowników:


  • Dodano możliwość grupowego usuwania osób z wydarzenia:


  • Przy dodawaniu nowej roli w systemie, pole W tym uprawnienia do jednostek podległych jest domyślnie zaznaczone:

Naprawione błędy i usprawnienia:

  • Poprawiono wyświetlanie zgód RODO w raportach - teraz każda wyświetla się w osobnej linii.
  • Naprawiono błędy związane z nieprawidłowymi nazwami rodzajów składek.
  • Naprawiono błędy związane z nieprawidłowymi nazwami kwalifikacji i odznaczeń.
  • Naprawiono błąd związany z nieprawidłowym wyświetlaniem się stopni w module raportów.
  • Naprawiono błąd związany z nieprawidłowym działaniem przycisku wstecz w niektórych miejscach w panelu administration systemu.
  • Naprawiono błąd związany z błędnym działaniem linków w rozkazach.
  • Naprawiono błąd związany z przypisywaniem domyślnie nieprawidłowej jednostki w formularzu dodawania nowego rozkazu podczas operacji zmiany przydziału.
  • Poprawiono wyświetlanie filtrów na liście rejestracji składek - teraz zawierają one pełną nazwę jednostki.
  • Naprawiono błąd związany z logowaniem niektórych użytkowników przed aktywacją konta.
  • Zmieniono liczbę wymaganych pól w formularzu dodawania rodzica.
  • Poprawiono filtrowanie nieaktywnych jednostek w raportach.
  • Poprawiono liczne tłumaczenia.
  • Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem się nieaktywnych członków ZHP w profilach ich opiekunów.

Znane błędy:

  • Występują problemy z brakiem przydziałów niektórych członków ZHP (problem ze starego systemu), które zostaną naprawione w najbliższym tygodniu.
  • Występują problemy z dostępem do profili rodziców w systemie.

Wersja 1.4.1

Wersja 1.4.1.2-5

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • Zmieniona procedura usuwania członków:
    • Przy wyborze wykluczenia z ZHP jako zakończenia członkostwa należy podać datę końcową wykluczenia.
    • Nie można zakończyć członkostwa z datą wcześniejszą niż rozpoczęcie członkostwa.
  • Nowa procedura przywracania członków:
    • Przywracanie członków jest teraz możliwe z poziomu karty jednostki - dodajemy nową osobę, wpisujemy jej PESEL/nr paszportu i jeśli dana osoba już jest w systemie to możemy ją przywrócić.
    • Wyłączone zostało przeglądanie archiwum (dostęp tylko dla administratorów centralnych)
    • Nie można przywracać zmarłych członków oraz członków wykluczonych, przed zakończeniem okresu wykluczenia.
    • Administratorzy centralni mogą przywrócić każdego członka.
    • System podaje informację o dacie i powodzie zakończenia członkostwa w chwili jego przywracania.
    • W przypadku próby dodania do jednostki osoby, która jest obecnie członkiem w innej jednostce, system wyświetli stosowny komunikat z nazwą tej jednostki.
    • W analogiczny do przywracania sposób można przekształcić konto rodzica w konto członka.
  • Kategorie osiągnięć, odznaczeń i kwalifikacji:
    • Dodano kategorie dla odznaczeń i kwalifikacji, aby uporządkować i ułatwić przeszukiwanie katalogu.
    • Dodano możliwość przenoszenia oznaczeń, kwalifikacji i osiągnięć między kategoriami przez administratora systemu.
  • Zmiany w module raportów:
    • Dodano kolumny pokazujące wyrażone, wycofane i niepodpisane zgody RODO.
    • Dodano filtry umożliwiające sprawdzenie czy konkretne zgody są podpisane, niepodpisane lub wycofane.
    • Dodano kolumnę NS pokazującą czy dana osoba ma status NS.
    • Dodano filtr umożliwiający wyszukiwanie tylko aktywnych lub tylko nieaktywnych (archiwalnych) członków organizacji.
    • Dodano filtr umożliwiający wyszukiwanie tylko aktywnych lub tylko nieaktywnych (rozwiązanych) jednostek.
  • Zmiany w ustawieniach przydziałów, przynależności i historii członkostwa:
    • Dodano możliwość wyświetlania i edytowania rozkazów rozpoczynających i kończących przydział/przynależność w historii członkostwa.
    • Podczas przenoszenia osoby do nowej jednostki rozkaz wybiera się z listy rozkazów jednostki docelowej a nie aktualnej, tak jak miało to miejsce do tej pory.
    • Dodano dodatkowe walidacje dat podczas dodawania i edycji przydziałów i przynależności (data rozkazu musi być większa od daty urodzenia, daty nie mogą być przyszłe).
    • Dodano walidację daty przy zakańczaniu członkostwa. Data musi być większa od daty rozpoczęcia członkostwa.
    • Dodano komunikat o konieczności sprawdzenia daty przy grupowym zakańczaniu członkostwa.
    • Dodano walidację daty przy zmianie przydziału. Nowa data musi być większa od daty zakończenia przydziału, a data zakończenia od daty rozpoczęcia.
    • Dodano komunikat o konieczności sprawdzenia daty przy grupowej zmianie przydziału.
    • Dodano walidację daty przy zakańczaniu przydziału. Data zakończenia musi być większa od daty rozpoczęcia.
    • Dodano walidację daty przy zakańczaniu przynależności. Data zakończenia musi być większa od daty rozpoczęcia.
    • Wyłączono możliwość ustawiania przyszłych dat w całym module.
    • Pole rozkazu przy zakańczaniu przynależności nie jest już wymagane.
    • Dodano walidację usuwania przynależności członka z poziomu karty Członkostwo w profilu członka.
    • Wyłączono możliwość zakańczania przydziału (ustawiania daty zakończenia przydziału) członka z poziomu karty Członkostwo w profilu członka. Dodano stosowny komunikat informujący w którym miejscu systemu należy zakończyć członkostwo.
    • Wyłączono możliwość usuwania aktywnych przydziałów członka z poziomu karty Członkostwo w profilu członka.
    • Dodano walidację edycji dat archiwalnych przydziałów. Daty przydziałów nie mogą się pokrywać.
    • Dodano walidację edycji dat archiwalnych przydziałów dla archiwalnych członków - nie można ustawić teraźniejszej lub przyszłej daty w celu przywrócenia członka. Dodano stosowny komunikat informujący w którym miejscu systemu należy przywrócić członkostwo.
    • Dodano stosowne komunikaty o błędach informujące o powyższych walidacjach.
  • Składki:
    • Wyłączono możliwość edycji nazwy rejestracji składek.
    • Dodano możliwość filtrowania składek na podstawie nazw kwartałów i jednostek.
    • Rejestracja składek jest możliwa tylko dla osób z przydziałem do jednostki - wyłączono możliwość rejestracji składek dla osób z przynależnością.
    • Dodano możliwość ustawienia domyślnej wysokości składki dla danej jednostki w ustawieniach jednostki. Jeśli domyślna składka nie jest ustawiona, to jako składka domyślna będzie traktowana ta z jednostki powyżej, np. w przypadku PJO, składka ustawiona na poziomie szczepu/hufca.
    • Dodano możliwość rejestrowania składek za kilka kwartałów jednocześnie.
    • Dodano nowe uprawnienia, ustawienia i zakładki związane z powyższymi zmianami.
  • Statystyki jednostki (wykresy):
    • Zaktualizowano kolory wykresów dla grup metodycznych.
    • Dodano nowy wykres z informacją o stopniach instruktorskich.
    • Dodano nowy wykres z informacją o starszyźnie, seniorach i instruktorach.
  • Inne: dodano wyświetlanie pełnej ścieżki przydziału obok imienia i nazwiska osoby.

Naprawione błędy:

  • Dodano brakujący komunikat o poprawnym zaproszeniu rodzica do systemu.
  • Wyłączono błędne autouzupełnianie adresu email w przypadku dodawania nowego konta rodzica.
  • Naprawiono wyświetlanie osób w wyszukiwarkach modułu wydarzeń.
  • Poprawiono komunikat błędu w formularzu dodawania nowego rodzica.
  • Poprawiono kilkadziesiąt tłumaczeń.
  • Naprawiono błąd polegający na niepoprawnym wyświetlaniu się przydziałów w eksporcie RODO.
  • Dodano nowe kategorie do odznaczeń i kwalifikacji.
  • Naprawiono błędy z migracji z poprzedniego systemu, polegające na tym, że wszystkie stopnie były aktywne.
  • Naprawiono błędy z migracji z poprzedniego systemu, polegające na zduplikowanych przydziałach oraz brakach przydziałów.
  • Naprawiono błąd polegający na braku możliwości usunięcia niektórych osób.
  • Poprawiono tłumaczenia.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiające ponowne zaproszenie rodzica do systemu.
  • Naprawiono błąd polegający na nieprzypisywaniu rozkazu do operacji rozwiązania funkcji, jeśli była ona następstwem innej operacji (np. zamknięcia jednostki czy zakończenia członkostwa).
  • Naprawiono poważny błąd powodujący niedziałanie modułów Raportów i Wyszukiwarki Członków.
  • Ujednolicono styl czcionki w ścieżkach przydziałów dla członków i jednostek.
  • Poprawiono filtr informujący o jednostce, w której opłacono składkę (zmiana nazwy filtra, wyświetlanie pełnej nazwy jednostki).
  • Naprawiono problem związany z brakiem możliwości logowania po zmianie adresu email dla kont ZHP.
  • Dodano komunikat o wygaśnięciu sesji po dłuższej nieaktywności użytkownika.

Znane błędy:

  • Wszystkie nowo dodane tłumaczenia posiadają znaki zapytania (question) w miejscach występowania liter charakterystycznych dla polskiego alfabetu.
  • Nie zredukowano jeszcze liczby wymaganych pól do zaproszenia rodzica do konta istniejącego już członka. Pola numer telefonu i numer dowodu osobistego nadal są wymagane.
  • Zgody RODO w module raportów wyświetlają się ciągiem. Pracujemy nad tym aby każda wyświetlała się w osobnej linii.
  • Przy próbie dodania kursu kilku osobom naraz może wystąpić błąd 500.
  • Filtr jednostek aktywnych w module Raportów może nie działać prawidłowo dla niektórych jednostek.
  • Filtr jednostki w module Składek nie wyświetla pełnej nazwy jednostki.
  • W liście dostępnych składek znajdują się dwie w języku angielskim, które nie powinny być widoczne.
  • Adresu URL rozkazów nie przenoszą do rozkazu, należy skopiować adres i ręcznie wpisać w okno przeglądarki.
  • KRYTYCZNE: Niektóre odznaczenia i kwalifikacje mogą mieć błędne mapowanie - tzn. po dodaniu kwalifikacji A, na liście pojawia się kwalifikacja B.
  • KRYTYCZNE: Istnieje możliwość przywrócenia osoby trwale usuniętej, co powoduje komplikacje i brak możliwości wykonania operacji na takiej osobie.

Wersja 1.4.1.1a

Zmiany wprowadzone w dniu .

Naprawione błędy i zmiany:

  • Dodano komunikat o pozytywnym zaproszeniu opiekuna prawnego do systemu.
  • Poprawiono tłumaczenie pola paszport.
  • Poprawiono błędny komunikat błędu w formularzu dodawania opiekuna prawnego.
  • Naprawiono wyświetlanie użytkowników do zaproszenia do udziału w wydarzeniu w module wydarzeń.
  • Naprawiono etykietę przydziału wyświetlaną w pliku z wyeksportowanymi danymi członka (zakładka RODO).
  • Dodano możliwość zmiany nazwy użytkownika w zakładce Ustawienia.
  • Włączono moduł Wydarzenia.

Zmiany w instrukcji:

Wersja 1.4.1.1

Zmiany wprowadzone w dniu .

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd polegający na nieodświeżaniu się wygenerowanej w module raportu listy, po próbie powrotu z ostatniej strony na inną.
  • Poprawiono odstępy w niektórych komunikatach błędów.
  • Poprawiono tłumaczenia w module rodziców i wydarzeń.
  • Naprawiono błąd polegający na usuwaniu ostatniego wiersza w eksportowanym pliku z modułu statystyk.
  • Naprawiono błąd polegający na braku możliwości usunięcia rozkazu powiązanego z funkcją, mimo trwałego usunięcia funkcji.
  • Naprawiono błąd polegający na niepełnym wyświetlaniu się informacji dodatkowych w formularzu wyświetlania szczegółów kwalifikacji.
  • Dodano nowy symbol ról publicznych wyświetlany w panelu administracyjnym systemu.

Wersja 1.4.1

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • Dodano moduł rodzica:
    • zapraszanie rodziców do systemu podczas dodawania nowego członka jednostki (nowa 3-cia opcja)
    • zapraszanie rodziców do systemu z poziomu zakładki rodzice
    • profile rodziców z możliwością przejścia do profilów dzieci
    • zarządzanie profilami rodziców z poziomu konta jednostki lub konta dziecka
    • WAŻNE: pozostałe 2 metody nadal działają tak jak do tej pory, oznacza to że do jednego konta może mieć dostęp zarówno 7-letni zuch jak i oboje jego rodziców (członek 16- ma trochę mniejsze możliwości - nie może wyrażać i wycofywać zgód RODO)
  • Wprowadzono zmiany z module zgód RODO:
    • obok zgody widnieje imię i nazwisko osoby, która ją wyraziła
    • osoby poniżej 16 roku życia nie mogą wyrazić zgody (muszą to zrobić rodzice ze swojego konta)
    • rodzice mogą wyrażać i wycofywać zgody w imieniu swoich dzieci
    • drużynowy może wyrazić i wycofać zgodę w imieniu dziecka (wtedy obok operacji pojawi się jego imię i nazwisko i jest to równoznaczne z tym że posiada on zgodę rodzica/członka ZHP na papierze)

Szczegółowe informacje na temat zmian znajdują się w instrukcji.

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd polegający na możliwości przypisania uprawnień usuniętej osobie.
  • Naprawiono błąd polegający na braku sprawdzania czy dane odznaczenie/osiągnięcie/kwalifikacja zostały już przyznane danej osobie podczas korzystania z masowego przyznawania tych elementów.
  • Poprawiono tłumaczenia modułu opiekunów prawnych.
  • Usunięto trwale kilkanaście jednostek niepoprawnie dodanych w starym systemie.
  • Poprawiono wyświetlanie zgód w formularzu rejestracyjnym (gwiazdka oznaczająca zgodę wymaganą nie nachodzi na tekst zgody).
  • Wyłączono możliwość ponownego otwierania odrzuconych rejestracji składek.
  • Dodano nowe rodzaje drużyn (drużyna wielopoziomowa ma teraz wyszczególnione rodzaje metodyk w jakich działają jej zastępy).

Zmiany w instrukcji:

Zmiany można prześledzić wybierając odpowiednią opcję z menu podręcznego:

Wersja 1.4.0

Wersja 1.4.0.5

Zmiany wprowadzone w dniu .

Naprawione błędy i drobne usprawnienia:

  • Zwiększono szybkość ładowania listy członków w zakładce jednostki.
  • Zwiększono szybkość ładownia listy jednostek w zakładce jednostki.
  • Poprawiono wygląd zakładki powiadomień - teraz wszystkie ustawienia powiadomień wyświetlają się w jednym polu.
  • Usunięto pustą przestrzeń w formularzu edycji funkcji.
  • Zmieniono format daty zdobycia osiągnięcia, aby odpowiadał pozostałym w systemie.
  • Wyłączono automatyczne blokowanie logowania po wprowadzeniu błędnych danych dla kont Microsoft 365.
  • Naprawiono błąd polegający na wysyłaniu powiadomień o niewypełnieniu zgody RODO w terminie do niewłaściwych osób.
  • Naprawiono błąd polegającym na nieprawidłowym wyświetlaniu się list rozwijanych w szczególnych przypadkach.
  • Pole "Ważne od" w formularzu dodawania kursu aktualizuje się teraz automatycznie na podstawie pola "Data wydania".

Wersja 1.4.0.4

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • Zmieniono nazwy i zakres powodów odejścia z ZHP (tabelka poniżej).
  • Wyłączono możliwość przywrócenia do ZHP osoby, która jako powód odejścia ma podaną informację: "Zmarł".

Naprawione błędy:

  • Naprawiono rzadko występujący błąd uniemożliwiający trwałe usunięcie konta użytkownika.
  • Poprawiono sposób wyświetlania list rozwijanych.
  • Dodano nowe uprawnienie do wyświetlania tylko profilu członka (bez żadnych zakładek) - wpłynie to pozytywnie na działanie ról: członek KSI oraz czytelnik podstawowych danych
  • Naprawiono rzadko występujący błąd polegający na braku możliwości zalogowania się użytkownika po zmianie adresu mailowego.
  • Przywrócono błędnie usunięte rekordy przydziałów i przynależności.

Wersja 1.4.0.3

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • Dodano możliwość ustawienia domyślnej konfiguracji powiadomień. Teraz administrator systemu może domyślnie włączyć/wyłączyć dane powiadomienia dla wszystkich użytkowników.

Naprawione błędy:

  • Rozdzielono uprawnienia do zakańczania członkostwa i do usuwania rekordów z historii członkostwa.
  • Poprawiono wyświetlanie nazwy jednostki w powiadomieniu o nowej jednostce. Teraz wyświetla się pełna nazwa.
  • Zwiększono szybkość działania systemu, w przypadku gdy zaznacza się kilkanaście lub kilkadziesiąt osób przed wykonaniem na nich operacji.
  • Zwiększono limit znaku w polu numer jednostki do dziesięciu.
  • Zmieniono nazwę modułu wyszukiwarki i jednego z filtrów, aby ułatwić korzystanie z systemu.
  • Naprawiono błąd polegający na braku możliwości otwarcia strony tipi.zhp.pl, jeśli została już otwarta w innej karcie przeglądarki lub użytkownik jest zalogowany, ale karty są zamknięte.
  • Poprawiono drobne błędy związane z wyświetlaniem list rozwijanych.
  • Naprawiono rzadko występujący błąd polegający na tym, że linki aktywacyjne, rejestracyjne i resetu hasła pozostawały aktywne po usunięciu konta użytkownika.
  • Dodano osobne uprawnienie do wyświetlania zakładki z historią jednostki.

Wersja 1.4.0.2

Zmiany wprowadzone w dniu .

Zmiany:

  • Dodano wyszukiwanie osób i użytkowników za pomocą adresów email (zarówno systemowych jak i kontaktowych).
  • Dodano wskazówkę w wyszukiwarce członków, która mówi po jakich danych można ich wyszukiwać.
  • Dodano wyszukiwanie po polskich znakach. Teraz jeżeli wpiszemy wyraz zawierający np. literę Ą, zostaną wyświetlone tylko wyniki z Ą, a nie wyniki z A.
  • Dodano możliwość wyszukiwania w listach funkcji, kursów i odznaczeń.
  • Dodano mechanizm wycofywania zgód RODO - jeśli rodzic lub członek wycofa zgodę obowiązkową otrzyma komunikat że wycofanie zgody wiąże się z zakończeniem członkostwa. Po potwierdzeniu komunikatu osoba zostanie usunięta z ZHP a konto zablokowane

Naprawione błędy:

  • Poprawiono działanie list rozwijanych - teraz kliknięcie ostatniego widocznego elementu listy nie spowoduje jej zamknięcia.
  • Poprawiono działanie list rozwijanych - część list nie wyświetlała całej zawartości jeśli okno formularza było zbyt małe.
  • Naprawiono błąd związany z nieprawidłowym wyświetlaniem niektórych osiągnięć w formularzu edycji.
  • Naprawiono zamienione przyciski podglądu rozkazu zwolnienia i mianowania oraz poprawiono tłumaczenia  w module funkcji.
  • Poprawiono tłumaczenie na ekranie dodawania przynależności.
  • Naprawiono błąd polegający na niezapisywaniu zawartości pola "Przyznane przez" podczas grupowego przyznawania odznaczeń.
  • Poprawiono wyświetlanie wykresów w zakładce Statystyki w profilu jednostki.
  • Usunięto kilkadziesiąt błędnie dodanych/przemigrowanych jednostek.
  • Poprawiono wyświetlanie list członków (teraz będzie wyświetlany tylko przydział, a nie wszystkie przynależności).
  • Naprawiono błąd polegający na widoczności usuniętych użytkowników w liście rejestracji składek.
  • Zmieniono wyświetlanie nazwy jednostki w powiadomieniu o funkcji - teraz będzie wyświetlana pełna nazwa.
  • Naprawiono błąd polegający na występowaniu dodatkowej spacji przed nawiasem w nazwach jednostek w zakładce Członkostwo.

Wersja 1.4.0.1

Zmiany wprowadzone w dniu .

Naprawione błędy i drobne zmiany:

  • Naprawiono rzadko występujący błąd polegający na braku możliwości rozwiązania jednostek w szczególnych przypadkach
  • Wyłączono automatyczne zwalnianie osoby ze wszystkich funkcji po utracie przydziału/przynależności do jednostki
  • Zwiększono szybkość działania operacji w zakładce Funkcje
  • Naprawiono rzadko występujący błąd polegający na braku możliwości dodania archiwalnego stopnia instruktorskiego w szczególnych przypadkach
  • Naprawiono błąd polegający na tym, że lista osiągnięć nie ładowała zawartości

Wersja 1.4.0

Zmiany wprowadzone w dniu .

Naprawione błędy i drobne zmiany:

  • Poprawiono wyświetlanie formularza dodawania kursów, szkoleń i uprawnień na mniejszych ekranach oraz ekranach korzystających z powiększenia.
  • Naprawiono błąd polegający na braku możliwości zapisu rozkazu po edycji archiwalnej funkcji w jednostce.
  • Włączono możliwość zatwierdzania składek za minione kwartały.
  • Poprawiono kolory statusów rejestracji składek oraz inne drobne błędy związane z kolorystyką systemu.
  • Poprawiono sortowanie elementów w wybranych miejscach systemu.
  • Naprawiono błąd polegający na braku możliwości dodania niektórych osiągnięć w panelu administracyjnym.
  • Naprawiono błąd związany z nieprawidłowym wyświetlaniem się nazw wgrywanych plików.
  • Dodano walidację daty zakańczania członkostwa tak aby uniknąć sytuacji że ktoś zakończy członkostwo kilkukrotnie.
  • Poprawiono lub dodano tłumaczenia dla:
    • usuwania funkcji,
    • listy stopni,
    • dodawania osób, które są w archiwum.
  • Ustalono limit rozmiaru wgrywanych zdjęć na 150 kB.
  • Poprawiono niektóre komunikaty związane z logowaniem i resetem hasła.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający edycję daty przyznania/zwolnienia z funkcji dla unikalnych funkcji historycznych.
  • Naprawiono błędy związane z nieprawidłowym zliczaniem osób na wykresach w profilu jednostki.
  • Naprawiono błąd formularza edycji jednostki członkostwa z poziomu profilu osoby - teraz wyświetlają się tam prawidłowe dane.
  • Dodano odświeżanie strony po usunięciu funkcji z listy funkcji w jednostce.
  • Poprawiono wygląd list wyszukiwania użytkowników.
  • Dodano kilka emblematów sprawności.